lördag, november 28, 2009

Skönt och surr.

Jag tycker jag har mycket omkring mig nu. Jag skriver i 3 olika almanackor för att hålla reda på saker och ting som ska hända och ske. Men likt förbenat så glömmer jag ändå!

Idag skulle jag jobbat fram till 17. Glömde att jag skulle få avbyte klockan 10 och vara på kurs fram till 15. Vi skulle haft med oss kudde, sockor, filt och T-shirt = Glömt.

Brukarens mamma kom och bytte av mig i morse, och jag åkte iväg mot Bollnäs för att delta i Taktilmassage/solsagan på ryggen och att bo in sig. Det var en väldigt trevlig kurs och upplevelse jag blev helt slut och loj när jag åkte därifrån. Vi fick en macka och kaffe när vi kom, körde en varsin solsaga utanpå T-shirten och sedan var det beställt lunch. Efter lunch var det återigen en solsaga utan T-shirt, nu hade man fått lite av snitsen och så var det inte lika generande att massera en främling på ryggen.

Efter eftermiddagsfikat så var det dags för att bo in sig. Man ligger på rygg, får en varm tung pläd omstoppad hård omkring sig och så utför man vissa rörelser utanpå pläden. Gissa om man skulle vilja stänga ögonlocken en timma eller två då. SKÖÖÖNT!

Jättetrevlig dag har det varit och detta kan alla ha nytta av gammal som ung, frisk som sjuk.
Lika det där med att glömma så meddelade min dotter att hon åker iväg till Norge med en klasskamrat via skolan. ÖH? Jag undrar om jag inte någonstans hört det men när och hur ? Vart ska ni bo ? = NOLL KOLL....

2 kommentarer:

Anna sa...

Åå vad jag känner igen mig.. fats jag har bara eb almenaka att ha koll på iaf haha :-)
Syns kanske på Tisdag!

L-8 sa...

Visst är livet spännande!!! Phust!