onsdag, december 30, 2009

Mot ett nytt och BRA år !

Ja nu ska jag snart iväg och jobba 24 timmar och kommer hem på nyårs aftons kvällen. Jag hoppas nu att 2010 blir ett mycket bra år för min del. Det året som varit har varit SKIT men också kommit med nya öppna dörrar som borde öppnats för länge sedan gällade jobb fronten.

Saker har gått sönder som inte får gå sönder pg a ekonomiska skäl som till exempel kylskåpet och vattenpumpen och det har bara hänt en massa elände med bilar. Jag har backade in en annan bil fredagen den 13:e februari, och sedan har den röda gått sönder i 2 olika omgångar varpå vi fått låna bilar för att ta oss till och från jobben. A 6 har också gått sönder 2 gånger det här året som varit mycket, mycket kostsamt som inte är kul.

Men å andra sidan så har vi köpt en sportbil BMW Z3 som vi ska åka i varma sköna somrar. Vi har också byggt ett uterum som kommer att bli super härligt när det blir klart, det finns lite kvar att måla och snickra men det fixar vi bara vår solen lyser på oss med sina varma strålar.
sedan har jag en halv tand i munnen, den provisoriska lagningen jag haft i några år gav också upp 2009 och det måste ju innebära att år 2010 blir helt fantastiskt för värre kan det aldrig bli.

Jo jag får inte glömma att förmodligen har råttor gnagt av kabeln till telefonjacket i sovrummet där modemet och datorn är. Jag har fått låna grannens dator för att fixa räkningarna och så kom maken på att ta modemet till köket där huvudjacket är och stoppa in den bärbara datorn, det funkade, nu sitter modemet på en egen stol mitt på golvet för att jag ska kunna ha datorn på köksbordet och skriva detta inlägg. Tänk om jag tänkt lite till har jag sluppit bråkat på grannen med datorn, tack för lånet :-).

GOTT NYTT ÅR !

Mitt ibland alla julklappar låg Sune hela kvällen. Han fick också julklappar i form av tuggben och en fleccepläd av min syster som tyckte att han måste ha något varmt omkring sig när han sitter i bilen och skakar.
Många paket och ännu fler blev det när gästerna kom med sina och lade dem under granen. Jag är nöjd för mina fina paket som bla innehöll.

* mysdress

* klocka

* gardiner

* kuddfordral i lin

* örhängen och ett halsband som var hjärtformade i tenn (tillverkad av Backa Lars)

* strumpor i massor

* trosor

* böcker

* presentkort till sax och tyger

* ljuslykta

* tunika

* såg med vänsterhänt skaft

m.m



Maken har fått en mössa. Bäst att prova....




Pappa har fått en sydd kudde att ha i sin PV när den blir klar dvs. Vi har typ ägt den sedan jag var liten.

Titta ! min syster kan göra som E.T phone home...... (massage grunka)



På julaftonens morgon så bubbade vi ut vår säng med innehåll till uterummet, för att duka upp ett långbord till de kommande gästerna. Det här gick ju riktigt bra och det var inte allt för betungande att bära ut möblerna så vi fortsätter nog med det också.

Jag måste ha haft jäktigt när jag gjort jul för ena julgardinen sitter upp och ned, men det bjuder jag på och nu är den vänd åt rätt håll.


Nya uterummet fick barnens plastgran, de vägrade att sätta upp julgran och tomtar iår. Men granen passade lika bra här ute så nu får det nog bli så i fortsättningen också.



Jag tycker att det är LITE väl kallt ute när termometern måste visa över -15 grader. Jag gör inget annat än att springa och elda i kakelugnarna och vedspisen samt i grannens hus som är bortrest, det var bara 3 grader inne hos dem när vi började att elda. Brrr !
Före innan kylan kom så var det snö och åter snö. Jag har skottat och skottat och nu idag har jag ont i ryggen, jag går som en gammal gumma en aningen lätt framåt lutad.



Sunes brorsa Tarzan kom hit på besök. Sune och Tarzan hade mycket bus för sig och det var roligt att se dem mäta sina små valp krafter de hade i att springa fort, stjäla och kampa om leksakerna.




1 kommentar:

Skrållan sa...

Nu kan det ju bara bli bättre. Förstår ju verkligen att 2009 har varit ett jäkla skitår. Men som sagt 2010 kommer att bli ett superbra år.
Kramisar