söndag, december 06, 2009

Städa

Jag och maken har bröllopsdag idag. Jag kokade kaffe och bjöd honom på det i sängen. Gav honom även en DVD av Svensson Svensson säsong 3. Vi älskar denna TV-serie och kan titta på filmerna om och om igen.

Efter frukost tog vi oss en lång promenad med Sune, vi fick sällskap av en granne med sin och sonens hund, så de fick rusa av sig i skogen.

Jag städade av i vardagsrummet och bytte klart julgardinerna som jag inte hunnit att göra. Flyttade även en stor garderobsblomma upp på en hög skänk. Ställde den i ett gammalt tvättfat utav porslin. Bra tyckte jag och maken förmanade att det kommer att ramla ned. - inte då, kontrade jag med och var nöjd att få den ur vägen.

Några timmar senare small det i vardagsummet och ner kom blom eländet i full fart. Porslinshandfatet gick i bitar och den ny vattnade blomman ramlade mellan vitrinskåpet och den avlutade skänken, smalt och bra. Grrr. Vi fick jord och vatten på tapeter, högtalare, fotoramar m.m. Gissa om jag var sur och maken sa - vad var det jag sa !!!

Dottern är nu i Norge i Porsgrunn för att delta i arbetet att stärka ungdomars inflytanade och delaktighet i samhället. Porsgrunn har jobbat med detta i 20 år och de ska nu lära ut sitt sätt att arbeta och förhoppningsvis kanske detta leder till något väldigt bra. Kul för tjejerna som är med, att få uppleva något nytt och roligt.

1 kommentar:

krickelin sa...

Har du fått reda på var hon skulle bo nu då??? ;-)

Grattis till er på bröllopsdagen!!! =D

Ska vi ses nåt i veckan? Hur jobbar du?