torsdag, december 17, 2009

snöväder

Kommer det snö så kommer det med besked. Finns inget i denna värld som är lagomt längre.

Måste inhandla en ny snöskyffel då våran gått av, men det är väl som så köpa billigt, köpa dyrt är ett bra ordspråk. Vi håller nu idag på att snöa in tror jag och det måste jag åtgärda då maken blir borta i kväll och natt.

Igår jobbade jag hela dagen och natten, åkte och hämtade en glad Sune på hunddagiset på förmiddagen som nu sover så sött i sin bädd. Klicka på länken så får ni se hur mysigt de har det på dagiset.

http://denicehunddagis.webs.com/apps/photos

Måste nog börja att tänka på julklappar nu för det börjar bli hög tid. I tisdags gjorde jag mitt sista praktik pass och det känns skönt att ha det avklarat nu. Jag har inte träffat barnen på 5 kvällar nu och det ska jag göra med besked idag, tänkte vi skulle göra lite julgodis och dricka glögg med dem i kväll och bara mysa.

Nu är det jullov ifrån skolan och sedan är det BARA mitt jobb under tiden och det är hur lätt som helst när man får lite tid hemma före och efter man åker till jobbet i stället för att åka till praktikplatsen till 06.45 åka till mitt jobb till kl 15.00 och vara där över natten till 09.00, ta bilen och åka iväg till praktikplatsen till kl 21.15 om kvällarna, då måste jag fixa med mat så att jag har matlåda till dagen efter igen. Det har varit lite väl mycket nu och jag känner mig sliten och trött. Jag som brukar vela hinna göra så mycket hemma inför julen sorterar bort det mesta nu för tiden.

Vi har knappt dammsugit på dessa 4 veckor och det ser allt annat än bra ut, men det måste jag fixa i helgen. Likaså tvättberget med ren tvätt som ingen hunnit få in i garderoberna. Tvätta har jag gjort på nätterna och varit uppe vid 05.00 för att ta bort ren tvätt och hänga den blöta, tid att få in i garderoberna har inte hunnits med, men det blir det också ändring på nu till helgen.

Jag har lite uppslag till julklappar men jag skulle behöva till Gävle för att inhandla några, men fortsätter det här vädret är det inte så lockade att ta bilen och dra dit. Vi får se.

2 kommentarer:

Lokamia sa...

Jobba inte ihjäl dig. Du har stora barn som kan använda en dammsugare och tvätta kläder! Kram på dig och var lite mer rädd om dig!Lokamia

krickelin sa...

HEY! Jag kan åka med till Gävle! Call me!

Vilket himmelrike hunddagiset verkar vara!!! Hur mysigt som helst för han där! Perfekt att han får lära sig umgås med andra hundar.