måndag, december 14, 2009

Snart jul

Jag har lite dålig pejling på vad det är för datum och dag snart. Det är lite surrigt och mycket nu. Men det är sista veckan på praktiken och tur är det för det här går ju inte att vara borta hem ifrån make,hus och barn vissa dagar i flera dygn för att "bara" praktisera och jobba la mä... Tänk om man kunde få lön ifrån praktiken så skulle jag vara rik med två heltids tjänster.

Jag är hemma på permission ifrån praktiken, delad tur heter det visst och då är man hemma någon timma mitt på dagen. Jag har sprungit ut i skogen för att hämta granris för att klä bocken ute på gården, som annars brukar stå färdig till första advent. Jag har glömt honom tills maken förde honom på tal igår kväll.

Igår kväll avslutade jag mitt helgpass med att åka iväg med jobbet & brukaren på julbord i Växbo, det var väldigt gott och man äter som om man aldrig sett mat förr och visserligen ser jag så ut, men ändå. Det är ju så gott. Hade knappt plats för efterrätten som jag gärna hade velat smaka mer på, men det var fullt i magen. Jag kan varmt rekommendera Växbo Kvarn att äta julbord på. Toppen mysig atomsfär och super trevlig personal.
Jag körde hem en kollega igår kväll efter julbordet och hämtade upp sonen som varit med farmor och myst från lördag till söndag.

2 kommentarer:

krickelin sa...

Jag har aldrig provat Växbos julbord - borde definitivt det!!!
Alla säger att det är gudomligt.

jaså, din bock kom fram i ljuset han också innan det var färdigt! =) Mina grannar är SÅÅÅÅ avis på min fina bock och undrade var jag hade köpt den och hur mycket den kostade! Det är min syster som gjort stommen sa jag då stolt! Snart kan du har TRE jobb - bock-tillverkare!!

L-8 sa...

Åh vad du är duktig. Jag har inte klätt vår bock i år :( Har liksom inte blivit tid för det.