tisdag, juni 22, 2010

Städning

Idag har i allafall solen lyst och det har varit varmt så länge det inte har fyllts på med moln. Jag har vit målat lite på eftermiddagen och dottern har hela dagen målat rödfärg på garaget, vilket är hennes sommarjobb.

Jag har varit ute sedan 07.30 med tycker inte att jag uträttat något stordåd fast jag hållit på hela tiden ute i trädgården med dels att beskära ur en doftjasmine som dött under vintern, rensa lite ogräs mellan carport och garage, plockat bort grejor så att dottern kommer åt att måla, fixa lite med den nya gurkplantan jag fick i helgen som fick ny kruka och ny jord samt ett stöd som den kan slingra sig på. Har varit iväg och handlat en sväng innan vi lagade mat.

Och den matlagningen gick inte av för hackor, först så satte vi på grilltändaren, och ugnen, så löste jordfelsbrytaren ur. Som tur var hade vi fått så pass varmt i grillen att vi hade grillglöd. Fixade jordfelsbrytaren som säkert bröt pga. just grilltändaren. När jag sedan grillade så råkade ett köttstycke slinka emellan grillgallret och det går ju inte för sig. Jag är dörädd för att kött ska bli kolbitar och torrt, så jag hittade ett par arbetshandskar som låg nära tillhands och tog upp grillgallret för att få ut köttbiten som låg på mitten av grillen. Aj,aj aj vad det brändes, nu var det bara att flå av sig handsken fort som attan eftersom det rök om den och det sved om fingrarna. Maten blev god i allafall och det var andra kvällen på raken som jag och dottern grillade, för vi älskar grillat.

Vi gick upp på dotterns rum och började rensa ur garderoben. För det var redan ett ton kläder på golvet som låg i ett enda rul. Rent och smutsigt i en enda oordning, suck. Hon sorterade kläder kan ha, ska och kan inte ha och ska inte ha i olika högar, och det gick i ett flygande fläng må jag säga. Det kommer tunikor och T-shirts flygande så det var bara att ducka när man kom in för att hjälpa till att paketera det som ska bort. Tillsist tyckte jag att jag var värd ett glas vin som jag sippade på medans jag satt där med klädhögen. Hon stängde av Tv:n och skulle gå och lägga sig, men jag är ju inte trött och inte klar än tyckte jag, men jag fick så vackert gå ner ändå. Jag ska stoppa i DVD med Gilmore Girls en stund innan jag ska sova.

Jag har fått en pocket bok av syrran som heter När jag blir 40 ska jag bli rik, lycklig och snygg. Hon tyckte jag behövde den, snällt va? Den läser jag om kvällarna plus att jag löser ett och annat korsord. Förresten så städade jag i bloggen också och gav den en ny layout.

1 kommentar:

krickelin sa...

Nya layouten blev bra! Den passar dig! =) Ja... boken... är den bra??? Den lät ju iaf rolig! ;-) Å du är ju en gammal tant alldeles alldeles snart... hi hi