tisdag, april 26, 2011

Explosion

Hjälp!! Våren eller försommaren har exploderat. På några timmar så har björkarnas knoppar blivit utslagna löv. Det spirar och spritter överallt i knoppar och land.
Jag har i allafall skolat om alla tomatplantor nu, jag låg lite på latsidan i 14 dagar, då de sista plantorna fick stå i plugglådan lite för länge. Sådde mer tagetes. Alla 10 sticklingar av pelargoner tog sig bra och har börjat blomma.

I helgen har man sprungit i shorts och linne, bränt sig av solens strålar. Solskyddsfaktor verkar bara vara för fegisar och med facit på hand skulle jag och maken ha smörjt in oss. Fick solfrossa måndag natt mot tisdag. Sonen fick följa med till Håkanbo och vara med i vårbruket, han var så mallig att han fått köra traktor med harv alldeles själv.

Maken och jag har hunnit ut en tur med cabben också. Han var först ut en sväng till Vinströmmen, åkte sedan med mig runt Hällbo, Västansjö och Bollnäs. Ljuvligt!!

Inga kommentarer: