måndag, april 04, 2011

Helgen som varit

Helgen har förlöpt bra. Hemliga gästen som kom på besök var mågen. Lugn och cool kille, men det är man ju också om man är härjedaling. På fredag när jag hade hämtat dem åt vi tacos. Grannen majmaj hade hotat med att komma upp och låna en kopp socker som svepskäl att titta på vår måg. Den kopp socker fick hon också dricka vin i och det fyllde jag på flitigt att vi inte slutade förrän vid 03.30. Då sullade vi med ytterkläder i hallen att maken som sovit pga att han skulle upp och jobba vaknade av vårt fnitter. Han funderade om vi inte var riktigt kloka. Vi tog med oss lilla koppen och fyllde på lite mer vin i den och drack hela vägen hem till henne. Hon bor ca 200 m nedanför oss. Där sa vi hejdå, jag gick med Sune hemåt. Hejade på tidningsbudet innan jag gick in. Majmaj däremot skulle angla samma morgon, hon hade kavlat upp ärmarna och gjort kolbulle smet och skar fläsk. När hon tänkte tippa omkull sig en stund ringde väckarklockan och hennes övriga familj kom upp och det var dags att åka iväg ut på isen. Jag gick och lade mig och sov till 09.30 och sedan tog jag Sune med mig ut och kollade hur de hade det med anglingen. Tur att man ska åka och jobba på kvällskanten. På lördag var sonen i S-hamn hela dagen på bowling läger. Han hade bovlat från 12-16 och hans tumme var stor som en potatis. På söndag var det KM i bovling här hemma och han fick talka tummen stup i kvarten för att orka hålla på, då den började bli lite blå och öm. Jag hade med mig brukaren där hela eftermiddagen för att hejja på.

Inga kommentarer: