måndag, april 04, 2011

Och så kom äntligen solen

Vad härligt det är när solen tittar fram. Jag och Sune tog oss en lång promenad mitt på dagen. På eftermiddagen satt jag ute i solen och stickade en stund och drack gott kaffe så klart.

När maken kom hem tog vi en varsin spade och började flytta runt på lite snöhögar och skottade av brunnslocket, så att vi inte ska ner en massa smält vatten i brunnen.

I morgon måste jag skola om mina plantor, måste åka iväg och köpa jord för det ändamålet. Hade bara pelargon jord och så jord hemma. Längtar tills det är bart och torrt på backen att man kan börja kratta och snygga till på tomten. Alla pelargon plantorna har fått rötter och kommit ner i krukor nu. Nu ska de växa sig stora och starka att de kan pryda krukorna ute till sommaren.

Inga kommentarer: