fredag, maj 20, 2011

Nyttig.

Maken och jag har bestämt oss för att äta nyttigare mat. Köpte en bok som heter Gå ner 6 kilo på 6 veckor. Jättegoda recpet, förutom kyckling för makens del som inte gillar någon form av kyckling. Han får äta lax eller annt i stället. Det är bilder och recept på varje måltid.

Möjligen att det är svårt att hitta ingredienser som ska vara i.  Häromdagen skulle jag handla och då skulle jag ha fiberhusk och granola. Hade inte en blekaste aning om vad det var och inte vart jag skulle leta. Frågade personalen, men vi hittade det inte i allafall. Någon som vet?

Igår klippte jag gräs och rensade land och tyckte nästan att jag kände mig yr, gick in och åt en näve med nötter och drack ett glas vatten, fick faktiskt lite mer energi sedan. Jag gjorde väl av mer med energi än vad jag fått i mig helt enkelt. Men skam den som ger sig.... Har i allafall minskat på midjemåttet 2½ cm på 3 dagar och då går det åt rätt håll, vilket ger motivation att fortsätta.

Nackdelen är att det i all reklam i TV visas god choklad och annat gott, gissa om det suger i tarmen då. Tittade på programmet hundra procent bonde igår kväll tills han slaktade en get och skar upp den, tömde den på blod och sedan hängde upp den, det var lite hemskt tyckte jag och bytte kanal och hungern avtog.

När dotra kom hem idag och tittade i kylskåpet sa hon - Åh vad grönt det är! Har ni blivit vegetarianer? Näe knappast. Kött är gott och det kan man inte leva utan. Men det blir mer sallad till maten nu när vi ska undvika att äta pasta och potatis.

1 kommentar:

Farida sa...

Pröva att leta konstiga ingredienser på Hälso Kraft i Bollnäs, annars kanske de kan hjälpa dig med vad det är och vart du ska leta! =)