söndag, maj 08, 2011

värmen kom tillbaka till oss

Härligt att värmen och solen kom åter till oss. Allt går så mycket lättare och man blir mycket gladare. I helgen har vi hunnit med att tvätta bilarna och varit ut t stugan en sväng. Lagt i styrpulpet båten. Åkte från hemmet där vi hade +18 grader och i stugan var det +9 och var man inte i lä i solen så var det isvindar som blåste. Åkte hem senare på eftermiddagen och då hade vi +15 grader.
Jag hade fått plantor av mamma som jag var tvungen att plantera (borstnejlikor och smålänningar/malvor) Vi hann in till syrran en sväng också och då hade hon gjort i ordning massor med jordgubbsplantor åt mig som också skulle ner i jorden. Hämtade jord i komposten som blandades ut med lite kogödsel, så kommer de nog att klara sig i en pallkrage. Lagade mat sent om sider och satt oss sedan på altanen och tog oss en varsin drink.

I dag har vi varit upp till Acktjära för att klappa grisarna som makens kusin fick i 30 års present. Har flyttat på hängkaragan och grävt ner ned på andra sidan av uterummet. Vi har tvättat 4 stora vardagsrums mattor med högtryckstvätten, tvättat och tagit reda på 3 maskiner tvätt. Satt potatis och lök även de i pallkragarna.

Helgen går fort när man har roligt. Nu är det åter till en arbetsvecka.

1 kommentar:

Skrållan sa...

HJÄLP!
Jag blir ju trött när jag läser hur mycket ni har hunnit med den här helgen. Själv lyckades jag få ren fönster i två rum och på uterummet. Sen kom Emelie och drog med mig till Majas Café och det var ju mycket trevligare än att städa :-)
Kram på dig