torsdag, maj 05, 2011

Tack och farväl

TV-serien Gilmore Girls.

Nu har jag tittat klart på alla säsonger av Gilmore Girls som jag blev helt biten av. Man levde sig in i TV-seriens karaktärer att man har levt med dem dag som natt när man tittar. Jag dricker t o m kaffe ur en speciell mugg när jag har tittat på avsnitten.

Jag tittade flera timmar i sträck måndag och tisdag när jag var ledig och nu så är det slut, kaputt, finns inga mer avsnitt gjorda. Snyft. Det är syrrans DVD skivor så jag kanske får ta och låna om dem till vintern och börja om igen. 

Gilmore girls är en amerikansk dramaserie från 2000-2007 och är skapad av Amy Sherman-Palladino. Den handlar om mor och dotter Lorelai och Rory Gilmore och deras liv i småstaden Stars Hollow i Connecticut. Lorelai kommer inte bra överens med sina föräldrar Emily och Richard men de träffas varje fredag och äter middag tillsammans efter att Lorelai gått med på det i gengäld att Emily och Richard betalar Rory's skolavgift. De kommer nu lite bättre överens. Lorelai fick Rory som sextonåring och flyttade då hemifrån.



Lorelai och hennes bästa vän Sookie har öppnat ett eget värdshus tillsammans, Dragonfly Inn, som de driver tillsammans med Michel. Lane är Rory's bästa vän. Rory är nu tillsammans med Logan. Hon studerar på college, vid Yale. Lorelai har varit förlovad med Luke. Han äger stadens fik; Luke's diner där många av stadens invånare samlas för att äta och prata. Hon är nu gift med Christopher, Rory's pappa.

Inga kommentarer: