tisdag, januari 03, 2012

Nytt År

Nytt År med nya möjligheter eller omöjligheter. Vem vet vad det nya året kommer att innebära.
Ryggen värker fortfarande. Lindrar med alvedon, voltaren och varm vetekudde så gott det går,  inget hjälper något nämnvärt tycker jag. Värken flyttar sig dessutom från vänster till höger och tvärtom, olika från dag till dag. Igår kände jag mig lite bättre och inatt blev det sämre.

På nyårsnatten var vi hemma och åt god middag förutom dottern då, som drog iväg på galej. Senare kom grannarna upp med ost, kex, räkor, rökt älghjärta och skumpa. Mums!! Karlarna satt och sov i ett varsit hörn av soffan efter tolvslaget, men jag och MajMaj höll i till 03.30. Då var det dags att lotsa hem dem tillsammans med vår nya blindhund :-) Gissa hur det gick! Inget vidare. MajMaj såg ut som en tecknad figur, benen gick åt ett håll och sparken gick åt ett annat håll, vilket resulterade i att hon hamnade på rygg i djupaste diket.

Nyårsdagen var vi bjudna hem till mormor och morfar på god mat. Åh vilket matmor min mormor är. Allt är så himla gott. Tänk om man hade ärvt denna kunskap, åh andra sidan lever hon än och får behålla den ett tag till.

Annars har det varit lugn och ro här hemma. Tittat på allt som tittas kan på TV samt en lång promenad varje dag. Jag tvingar mig själv med min onda rygg och det hjälper sakta med säkert.

Utan fast telefoni är vi fortfarande trots att det gått mer än 1 vecka nu. När man vill höra status om sin felanmälan så skulle vi fått telefon klockan 16 på nyårsafton. Jo hoppsan Kerstin tänkte jag och förstod i mitt stilla sinne att så blir inte fallet och inte på måndag och inte idag tisdag blev det någon telefoni. Skickade återigen ett sms till deras felanmälan, fick till svar att de skulle inte höra av sig på 4 dagar nu. Nu är jag lite irriterad på dem och de kommer inte heller att få betalt av mig förrän jag får tillbaka internet och telefoni. Kabeln ligger ute på åkern avsliten ifrån fasaden sa jag till "ryska" damen i kundtjänst men det lyssnade hon inte på.

Annars har jag fått lära mig något nytt med att plugga in mobilen i bärbara datorn, för att kunna surfa och betala de övriga räkningarna.

1 kommentar:

Cathrine sa...

hallelujha vi fick tillbaka den fasta telefonen igår. Men det var väl bara för att jag skickade ett mail till dom och frågade vilken ersättning vi fick pga detta avbrottet ; )

Kram Cathrine