måndag, januari 23, 2012

Födelsedagar

Jag skrev på facebook att vi har många som fyller år i januari månad, lika juli månad har vi haft många att gratta.

Det verkar som det är som så i många familjer/släkten att det hopar sig med många födelsedagar några månader om året.

Min pappa fyllde 67 år den 5:e januari, Bea fyllde 20 år den 11:e, Morfar fyllde 92 år den 19:e, Mamma fyllde 63 år den 22:a och dottern fyller 18 den 26:e.

Present till en som fyller 18? Hjälp, har ingen idé måste jag säga. Hon har det mesta till hemmet som hon idag delar med en kompis. Det blir ju lite annat när de går varsina vägar efter skolan, då får man komplettera om det fattas något till hemmet.

Kläder? Det köper hon i parti och minut, dock ej funktionsdugliga kläder enligt min åsikt. Hon lever vintern med converse skor, vad ska man säga!! Undrar varför dagens ungdom inte kan klä sig varmt, tredigt men ändå moderiktigt för sådana kläder finns ju.

Förra året var hon såå envis att hon skulle ha en rosa parkas. Används den iår ? Not!! Den har hon lämnat hemma åt sin mamma verkar det som, min svarta jacka har nämligen fått fötter. Jag gillar heller inte den rosa skrikiga jackan, som vi alla sa ifrån innan hon köpte den pg a färgen, vi bad henne välja en annan färg som hon kan ha och INTE tröttnar på. Lyssnade hon, Nähä.

Hon ska på halkbanan den dagen hon fyller år, ska försöka hinna bjuda ut henne på en god lunch innan hon åker upp till skolan igen. Vi ska fira till helgen och med god mat och gott fika när vi är lediga.


Inga kommentarer: