tisdag, januari 24, 2012

Tisdag

Imorse tog jag det lugnt på morgonen sedan sonen åkt till skolan. Satt i morgonrock, åt frukost och pratade med syster yster i telefonen.

Jag är ju lite av en tidsoptimist av mig, så det blev lite stressigt när jag skulle iväg för att tvätta bilen och sedan till besiktningen. Jag hann men hade bara 5 minuter tillgodo. Bästa av allt att bilen gick igenom utan anmärkning. Det brukar inte vara problem men det det är skönt när man får ett blankt papper tillbaka.

Handlade lite mat innan jag åkte hem. Sune var med hela tiden i bilen och såg lite fundersam ut när matte klev ur bilen och in klev en obekant männiksa. Tur att han är snäll i bilen. - jag och hunden tar en provtur sa gubben, när de åkte iväg för en kontroll runda.

När vi kom hem satte vi på oss varma sköna kläder och tog en sparktur till Markmyra. Ringde E men hon var iväg till veterinären en sväng, attans jag som hade tänkt få mig en varm kopp kaffe.

Hämtade ved när vi kom hem, gick in och gjorde eld i kakelugnen. Rensade en grillad kyckling som jag åt med mozarella ost och tomater till lunch, nu är det dags för en stooor kopp kaffe och lite handarbete i lugn och ro.

Längtar tills solen värmer lite mer om dagarna och man kan sitta ute, lyssna på fåglarna och må gott!!



Inga kommentarer: