tisdag, april 17, 2012

Borde

Har ledig dag idag och det finns så mycket jag igentligen borde göra idag, men lusten försvann liksom.

Trökväder som det är ute och så är det kallt både inne och ute, då försvinner lusten. Har precis hämtat ved efter att ha varit ute på en kortare promenad med Sune. Gör eld i kakelugnen för att det ska vara varmt i kväll när jag kommer hem från bowlingen. Idag är det vi föräldrar som ska genomgå en gnuggning i bowlingens konst. Det ser så himla lätt ut men är så himla svårt. Men nu vet jag varför alla som tävlar varför de har så mång klot och stora rullväskor. Där i ligger hemligheten med att lyckas skruva, strika och spärra.

Borde städa upp, borde ta reda på ren tvätt, borde hänga det som ligger i tvättmaskinen, borde ta bort påskpysslet, borde sätta mer frön i jord, borde diska, borde färga håret..... Listan kan göras lång.

Ja som ni ser så är jag en humörsmänniska, energin tar slut ibland. Men jag jobbar 1 pass till, sedan går jag på ledig vecka och då borde jag tömma sonens rum för att måla taket vitt och tapetsera om.................. OBS! Borde.






3 kommentarer:

L-8 sa...

Borde kanske ta och träffas nå tag!? ;)

MammaKarin sa...

Ja jag saknar dig L-8. Få skratta lite tillsammans ;-)

Emilie sa...

Haha, jo, borde ja! Ungefär som den där måtta det =)