måndag, oktober 08, 2012

Kranskväll

I torsdags var jag och min barndomskompis samt vänner till henne iväg på kranskväll på Mobackes.
Det var roligt och jättetrevligt. Började med att det stod en startset på varje bord innehållande, bindtråd, ståltrådar, ljus,  karameller, halmstomme, söta trä brickor, blomster lökar och en kniv.
 
 



Efter att vi ätit en pumpasoppa och flera sorters bröd med god oliv pesto, smör och ost satt vi igång med vår kreativitet. En arbetskollega till mig hade varit iväg i fjol och det syntes att hon hade gjort detta förr.
 
 
Kaffe och kanelbullar bjöds det på sedan och nedan är min krans. Jag hade hittat fynd material tyckte jag men det visade sig att det var fridlyst. Pinsamt. Gjort är gjort men den blev skaplig. Köpte ny stomme och annat pynt så att jag kan göra en till att ha hemma. Svärmor fick denna krans.  
 
 
 

2 kommentarer:

L-8 sa...

Haha, var det vi som lurade dig att plocka den fridlysta lummern? :))

Anonym sa...

Vad fin den blev. Jag önskar att jag var lika kreativ som du.
Hoppas vi får en bild på den du gjort hemma med. Svärmor har allt bra tur hon.
Kram Skrållan