torsdag, oktober 25, 2012

Ljusdal T o R

Igår skulle jag, sonen och hundarna upp till Ljusdal för att lämna Sune till dottern. De ska iväg på fågeljakt och då passar familjens hund bäst in så inte blivande ledarhunden jagar fågel. Undrar hur det skulle se ut med en svart labbe i sele ute i skogen släpandes på en blind. Det testar vi inte.

Packade med mig mat grejor för att göra tacos med tjejerna när vi kom upp, hade även en väska packad åt hunden med sele, visselpipa, täcke, sämskinn, godbitar m.m. Det var lite att släpa på och då kom jag på den briljanta ideén om att sonen ska då minsann med upp, han kan behöva se vart man går från stationen till syrrans lägenhet.

Gissa om det blev surt när jag meddelade att han skulle med upp. Förstöra åter en kväll framför TV-spel och dator. Grr.. Man ser aldrig till ungdomen nu för tiden mer än vid måltiderna, därför är det dags att göra lite annat ibland. Valde att ta tåget upp till Ljusdal för att han själv kan åka dit om det behövs och till andra platser. Han var sur som ättika hela vägen upp och tinade sakta med säkert upp efter att vi ätit mat.

Det var första gången för Sune att åka tåg och det var nyttigt kan jag säga. Han var stel som en pinne och skakade som ett asplöv, Ypsi var med som en lugnande effekt åt honom och det gjorde susen. Ypsi åker tåg 2 ggr i veckan så han är van och vet att man kryper in under ett säte, sover och snarkar som en hel karl många vänder sig om och tittar på en kan jag lova.

Kom hem strax efter kl 22 igår. Började att frysa på is på bilen, så nu är det dags att gå ut till garaget och sko om bilens sulor.

Inga kommentarer: