torsdag, januari 03, 2013

Dags att....

Dags att.....

Vända blad i kalendern och att lära sig skriva 2013.

Vända tillbaka på dygnen. Jag och maken har varit ledig 1½ vecka och bara slöat förutom promenaderna om dagarna givetvis. Mycket filmtittande har det blivit. Har även lagt ett pussel med dotra. Sippa på vin och lägga pussel är mojsigt det. Har varit skönt att vara lång ledig. Skönt att knappt ha koll på vad det är för dag och ingen tid att passa.

Dags att dra ner på godsakerna som konstant passerat min ädla gom. Hm, vilket lagt sig som bomull runt kroppen, ja överallt måste jag säga.

Dags att återuppta vårt LCHF igen.

Dags att påbörja planeringen inför balen i maj. Har idag varit med svärmor och dotra till Arbrå för en första titt och det var ju inget som föll i smaken. SUCK.. Jag såg mycket vackra klännigar. På tisdag åker vi dit igen och får expert hjälp av sömmerskan som kan göra underverk har jag hört och verkligen kan det här. Själv sitter jag på en pall med en bit tejp över munnen för det är ingen idé att öppna den och försöka säga något när man har en bestämd dam att hanskas med.

2012 så hanns det med två döda, 5 bebisar föddes på min sida av släkten. 2 bröllop och 5 personer på makens sida fyllde jämt. Undrar hur 2013 blir? Tur man inte vet i förväg. Hoppas på ett bra och hälsosamt år i allfall.

Inga kommentarer: