tisdag, januari 22, 2013

Kuddproblem

Dagens I-lands problem är mina kuddar.

Jag har 3 styckena i sängen som jag bylsar runt med. Vänder och vänder, stoppar om och knölar till hela nätterna. Vaknar på morgonen med ont i nacken och axlarna.

I torsdags köpte jag en kudde som skulle vara anatomisk och tänkte att det här blir grejer det. Vaknade mitt i natten och hade sockerdricka i örat, dvs örat har somnat men inte jag. Hur kan man få det? Kudden är kompakt och hårt och mitt huvud når bara längst upp på kanten utav den välvda delen så resten av kudden är oanvänd. Har nog inte hals lång nog åt kudden.

Tänkte att jag ger kudden några nätter till att installera sig i min säng och med mig, men i natt åkte den ner på golvet efter att jag återigen fått sockerdricka i örat. Fick prova en riktig Tempur kudde av en kollega och döm av min förvåning, jag har inte behövat bädda om och bylsa med kudden en endaste gång under natten, utan somnade omgående och vaknade utan att känna det som om mina axlar sitter under örsnibben. Toppen!

Hittade i Jyskbladet en liknane kudde med formskum, undrar om det är något?

Igår sedan jag slutat jobbet ringde jag MajMaj och frågade om hon hade lust att ta en lång promenad och de hade hon, sedan tog vi och kokade oss lite rivit kaffe på spisen och gluttade på balklänningar på nätet. En bra måndag med andra ord så när som en liten akut utryckning till sjukhuset där svärmors farbror hamnade igår och vi fixade med kläder och såg till att hans bil kom hem.

1 kommentar:

Team Åsbacka sa...

Ha ha, känner igen det där med kuddarna! Hur man än ligger så blir det inte bra. Köpte en sån däringa formskumskudde men på nåt vänster så glider jag av den lite så jag ligger med nacken i 90 graders vinkel. Aj ont!