måndag, januari 28, 2013

Det går åt rätt håll

Termometern visar plus idag och det var ett tag sedan. Frosten som varit på  altanglasdörrarna är borta och man ser ut. Det droppar ifrån tak och träd. Det blir ljusare och ljusare från dag till dag. Solen orkar upp lite mer än grantopparna och den värmer faktiskt när man vänder sitt ansikte emot den. Härlig tid som kommer med andra ord.

Skottade fram den vita bänken intill garaget där jag kan sitta i solen och dricka kaffe och handarbeta när jag är ledig.

Har varit ute och gått 1½ timma idag på förmiddagen. Gick bort till Markmyra och vände. Skönt att gå utan att behöva dra på sig täckbyxorna idag, räckte med underställ och joggingbyxor.

Nu ska jag ta itu med att städa upp i min garderob, den har drabbats av kaos och inte vet jag hur. Jag har öppnat dörren ett flertalet gånger förra veckan och tagit tempen på den men konstaterat att jag inte orkat dra igång med städningen.

Måste ut med allt och vika om för jag har rört till något så otroligt där inne, vet aldrig om man får tag på långkalsonger, T-shirt eller pyjamas när man är där och gräver. Hur skulle det se ut om jag kom till jobbet med en blå pyjamas med ett hundtryck på bröstet? Då blir man nog intagen ögonaböj!

Garderobstädning stod med på min to do lista att göra snarast. Jag betar av och bockar av. Har nog tid att sätta mig ner och läsa också, har köpt boken Femtio nyanser av honom skriven av E L James, en tant snusk bok har jag hört.





Inga kommentarer: