torsdag, april 04, 2013

Fina dagar

Härliga dagar.

Jobbade i påsk, hade ledigt annandag påsk och tisdagen så det fick bli min lilla påsk ledighet. Åt god mat hos svärmor på annandag påsk samt vin till, för det var jag värd. Dottern jobbade även hon hela påskhelgen från långfredagen till annandag påsk. Hon kom med tåget på kvällskanten när vi skulle till svärmor. Det var en ledsen tjej som halkat på en isfläck på väg till tåget. Fick sig en rejäl smäll i ryggslutet, hon har fått leva på smärtstillande i flera dagar för att kunna sova och röra sig något så när.

Tisdagen var jag uppe med tuppen, min syster kom vid 8 snåret. Full rulle hela dagen med fika, vara ute och äta mat. Ingen konst att slå ihjäl en ledig dag inte.

Idag torsdag har vi Jenni och Ebba  (Irländska settrar) här som ska friseras. Satte ett gammalt bord i garage öppningen, så kan dotter stå och hålla på med dem i lagom höjd. Jag assisterar med att ta upp och ner dem från bordet, samt karda våra hundar. Ypsilon har bott 5 v nere i Linköping med dottern och han har börjat få vårkänslor och fäller päls, medans Sune nästan inte fäller något ännu. Syns även på golven när man får jaga stora tussar med nävarna mellan varven man dammsuger.

Dags att fixa lite middag innan vi ska iväg till bowlinghallen för lite discospel och föräldramöte. Mötet ska även handla om bowlinghallens framtid, hoppas att någon kan satsa på att renovera & modernisera bowlinghallen, annars blir det långt om vi måste åka till Söderhamn eller Edsbyn för fortsatt spel, vilket skulle vara tråkigt.

Inga kommentarer: