fredag, april 19, 2013

Nu såå...

Är det vår och snön är nästan borta. Det går åt helt rätt håll.

I tisdagsmorse när jag var ute med Sune på en morgonpromenad kom 12 svanar flygande över oss i en V formation. Mäktigt! Synd att jag glömde bort att fota.

Har blåst storm i 2 dagar nu, igår gick en ljuslykta sönder på altanen. Plockade upp allt glas så inte djuren får dem i tassarna.

Idag har jag ägnat mig åt telefonköer på F-kassan och söka upp skolans administration. Flerbarnstillägget måste sökas från år till år och jag fick ett brev om att jag måsta kontakta F-kassan. 102 i kö. Hjälp!!!! Gjorde om telefonknappnings proceduren och fick dem att ringa upp mig och det tog nästan 1½ tim. Vi kom underfund med att jag skrivit att sonen går ut grundskolan juni 2014 och då var de duktiga på att räkna att han är 17 år då, därav brevet. Nu fixar vi det med att skolans rektor ska skriva ett intyg nu till F-kassan som gäller tills han går ut nian.

Likaså är det med all gymnasie inbjudningar vi får, dem får vi inte nästa år visar det sig. Jag har kastat dessa vartefter de kommit i hopp om att i något cyber system finns det en chans till att de får skicka sina inbjudningar igen, men icke.

Städar och hänger tvätt som jag ligger efter med pg a mycket jobb i veckan och helgen som varit. Har mycket i huvudet som rör sig och många tåtar som ska gå ihop med jobbet, skolavslutningar, bal och student m.m. Balklänningen kom igår, hämtas idag på posten, håll nu tummarna att vi mätt rätt. Student klänningen är beställd och kommer ifrån Australien, betalade 30 Euro (260,15 Sek) , det tog 5 dagar så fanns den i vår brevlåda, helt otroligt!

Maken klarade nya körkortet med den utökade behörigheten som han körde upp för den 10 april, 11 april var husvagnen in på verkstad för insättning av balk innan nya typ besiktningen som sker den 23 april i Gävle. Puh!!

Nu ska jag äta och sätta mig i solen en stund innan jag fixar våra äppelträd.

Inga kommentarer: