onsdag, juni 20, 2007

Gräsänka

Maken och barnen åkte ut till stugan redan igår. Vi ska tillbringa midsommar där som brukligt sedan några år tillbaka.

Jag kom hem från jobbet igår och hann nätt och jämt äta när de började kommendera - hämta upp en väska ifrån källaren som jag kan packa i. - Mamma ! Vart är min kjol. Har du packat allt sa jag åt min son - Ja, jag tar det jag hade med mig när jag sov hos kompisen. Hm. Det är ju bara en pyjamas och en tandborste i den väskan.

Jag sprang som en tätting och hämtade grejor. Insåg att det inte var någon som helst idé att sätta mig för då är jag tvungen att hämta något nytt. Min man såg lite frågande på mig till slut och sa att det kändes som om jag körde iväg dem ifrån huset.

När de äntligen packat sig iväg så rev jag ner gardinerna, putsade fönstren och började stryka nya gardinerna och tyckte att de luktade källare. Ner med dem till tvättmaskinen och i med "lukta gott" dvs sköljmedel. Hängde dem igår kväll så jag hoppas det är uppehåll idag och att de är rätt så släta och fina, så att det bara är att hänga upp dem i kväll.

Städade bort tidningar som jag gått igenom och undrat varför jag sparat, kanske var det något bra recept eller kanske var det någon artikel som jag skulle läsa eller klippa ur ?? Vem vet ! Nu är de slängda i allafall.

Jag fortsätter i kväll med vardagsrummet som får sig en storstädning.

Over and out !

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du är då..Hoppas din energi smittar av sig.Trevlig midsommar. Vi kanske ses i maråker om ni ska dit.