tisdag, juni 12, 2007

Svalare luft

Det är i allfall lite svalare idag. +12 grader och mulet efter åskvädret som drog fram igår. Vi klarade oss lindringt med åskvädret bara några blixtar på nära håll men inga hårda smällar. Jag är nämligen åskrädd. Igår kväll hade vi kvällsmöte ute i det fria på Fagernäs, ett litet gulligt kyrkligt sommarställe. Det är inte öppet ännu för säsongen men vi hade en medarbetare som hade nyckel dit. Våra chefer hade beställt sallad, bröd och tårtor dit som vi skulle äta av. MUMS!

Huvudet var tungt den eftermiddagen så jag kände den kommande åskan länge i mitt huvud, och mycket riktigt vid 18:30 fick vi hastigt avbryta då kom det åska och regn från klarblå himmel. Senare på kvällen hemma så eldade jag ljus på altanen och där satt vi och drack te och bara lyssnade på regnet, det var så skönt och avkopplande.


Någon ensam bild på dottern gick inte för sig att få. Lite känslig ålder nu. Men det är hon i gröna linnet i allafall.




Här är sonen med nyinköpta examenskläderna. En tuffing.

4 kommentarer:

krickelin sa...

Åh vad lortungarna var fina!!! Vill pussa på dem! Men var är Freddes nya skor han fick av mig????

Lokamia sa...

Åh,va fin dom är.Fredde skulle passa med min prinsessa på bal. =)

Anonym sa...

Fredde hade sina ny skor på sin examen där emellan så var vi hem och fikade innan vi åkte till Segersta kyrka med Evve, han hoppade då i det som han såg först. Jag såg också det när jag lade in bilderna att han hade jumpa dojjorna. Tur att han inte hade gummistövlarna på sig !!!

Anonym sa...

Jag som glömt att visa Fredde prinsessan på bal, jag måste komma i håg det i kväll får vi höra vad han säger.