onsdag, juni 27, 2007

Noll Koll

Jag har noll koll och behöver semester. Jag jobbar inte en enda dag extra för det orkar jag inte.

Min plånbok var jag och "sullade" bort. Jag saknade den på måndag morgon och letade som en tok innan jag åkte på jobbet. Min man och barnen fick i uppdrag att leta de också, medans jag ringde till pizzerian där vi köpt pizza på söndag kväll. På eftermiddagen så ringde maken och meddelat att de hittat plånboken som låg i diket ute på gården där bilen stått under natten.

Pust ! Skööönt, att den kommit tillrätta. Man blir så orolig när man förlägger eller tappar bort grejor.

Var på fotbollsmatch på måndag kväll och hade bara mobil och plånbok med mig. Det blev vinst kan jag meddela 4-0 tror jag visst att det blev. Åkte hem, var in och bytte om till ridkläder för att rida hem hästarna ifrån betet. Tisdag morgon var plånboken förlagd igen !!! Grr. Det blir alldeles svart i huvudet när jag kommer hem, blir så stressad över allt som ska göras som jag inte hinner och lägger då inte märke till vart jag gör av med grejor jag håller i.
Nu blir det plånbok med senilsnöre som knäpps fast i byxorna hädanefter.

Maken ringde i allafall igår eftermiddag och frågade om jag förlagt plånboken igen. Och meddelande även att den ligger vid Tv:n. Undrar varför jag lagt den där ?? När jag kom hem så var det bara att åka på Granngården och köpa mineralsten och spån till stallet, hade tänkt handla mat men det hanns inte med för jag skulle iväg på ridträning. Handla får jag göra idag i stället.

Ridträningen gick över förväntan. Det blev lite fel i tidsordningen men klockan 18 var det sagt för min del att det var, och det var två till som hade hört det klockslaget, så jag hastade ner till paddocken och då kom även min mans syster som också skulle träna då. Hm.. Jag fick 1 timmes uppvärmning och 1 timmes träning och det gick väldigt bra. Jag var nöjd med dagen trots att jag är så disträ. Hjärnan och kroppen behöver vila..........= SEMESTER

5 kommentarer:

Mammanna sa...

Vet hur det kan vara, hoppas att det blir bättre väder tills semestern iaf... ta det lungt nu det du inte gör idag kan någon annan göra i morgon.

Anonym sa...

Ja det är ju som så att allt som ligger kringstrött ligger naturligtvis kvar men det är ju ett evigt skjutsande för bilen hinner aldrig bli kall.

krickelin sa...

sälj lortgrisarna på en auktion i sommar och åk på låååångsemester med mig!!! Vi kan åka till söderhavet och leva loppan! TJIHOOO

Anonym sa...

Var glad att du har semester du!!! Tänk på mig som måste jobba en hel lång vecka till:-(

MammaKarin sa...

Nu har jag semester och tänker på alla som måste jobba lite till.