söndag, juni 17, 2007

Nattsudd

Klockan är 00:55 nu och jag har precis kommit hem ifrån fest. Jag och min man var bjuden på dagmammans och hennes mans fest i kväll, de har nämligen fyllt 50 år bägge två. Stavar jag fel så är det för jag är lite på pickalurven nu och inte tangenternas fel heltenkelt.

Min man blev rätt så full tidigt så jag ringde efter skjuts hem vid 22 tiden och jag gick hem vid midnatt. Svenska sommaren ! Ja vad ska man säga om den? Just i kväll är det kallt, har gått ca 5½ km hem och fryser om näsan, föttern och händerna.

Pratade allvar med ett gäng kor efter vägen, närmare bestämt 10 st, 2 av dem var klok nog att undvika spritångerna och de stod längstbak och de andra funderade, luktade och stod i en halvcirkel runt om mig och tittade medans jag pratade allvar med dem. Jag pratade om sprit, sommaren, gräs osv. De vela inte en lukta på mig ! Har jag ätit så dålig mat och dåligt godis att jag inte ens var värld att lukta på?`??

När jag lämnat korna eller vad det var för kön har jag ingen aning om så träffade jag på ett rådjut ute på en åker. Vi tittade bägge på varandra länge men rådjuret stod blickstilla medans jag svamlade på och gick vidare. Rådjuret har nog sett fyllskallar förr.

Just nu är jag ganska nöjd. Sitter i skinn fåtöljen äter godis och skriver på datorn i lugn och ro. Min man och min barn sover vilket jag också borde göra nu för imorgon klockan 12 ska vi på dop och sjunga trygga re kan ingen var på dop. Ja. jag säger då det !

Svenska sommaren är när bröstvårtorna ser ut som tryck knappar...Brrrr!

GOD NATT !

3 kommentarer:

twstina sa...

Hi, hi... Låter som på den gamla goda tiden :-) Jag har i färskt minne bevarat den midsommarnatt då vi plockade upp S & J efter en grusväg & bäddade ner S hemma hos sig :-) Tur att våra barn inte har börjat med sådana nattäventyr!

Anonym sa...

Ja det är verkligen tur för våra barn och för oss... Men vi kommer att hålla stramare tyglar ;-)

krickelin sa...

tsss... som om ni skulle märka vad era tonårsdöttrar är ute på för bus!!!! HA HA!!!