måndag, juni 11, 2007

2 onda ting av 3

Igentligen så är det nog redan 3 onda ting. Måndag, tandplågaren och nykterhetskontroll.

Måndag morgon: Blä, usch. Ingen lust att sådan här fin dag åka till arbetet när mina barn åker buss med dagmamman till Furuvik. Där ska de titta på djur, åka karusell, äta karamell och förhoppningsvis äta sin matsäck.

Tandläkaren: Inställelse tid i morse 07:30. Denna tid har jag skjutit upp hur många gånger som helst. Jag tycker inte om tandläkaren, dels gör det ont och så är det så förbenat dyrt. Denna undersökning kostade 774 kronor. SUCK! Jag har även en tand som gått sönder och delar på sig. Den ska jag till tandläkaren på semestern så får vi se om det går att laga. Annars är jag en tand fattigare.

Poliskontroll: Jajjamen. Måndag morgon 50 meter före jobbet står polisen och stoppar en, jag blev dörädd att det var fartkontroll då jag inte körde 50 km/h som jag borde ha gjort. Tur i oturen så var det nykterhetskontroll och körkortskontroll. Jag blir som ett asplöv när det har med polisen att göra, vet inte varför det bara är så. Men jag var såååå nykter och redig och dessutom nypolerad i munnen av tandläkaren.

Undrar nu hur det går för min man som ska till sjukhuset och röntga foten som han har haft ont i 3 veckor. Igår kväll 22:40 fick jag åka till hans faster och låna ett par krykor för nu kan han inte riktigt gå på foten. Typiskt ! Det ska alltid vara något till sommaren och den kommande semestern.

Annars har det varit hög sommar värme och vi har planterat klart i alla krukor, blomlådor och växthuset så nu är det bara att vattna och vänta tills skördedax i växthuset.

Inga kommentarer: