måndag, september 17, 2007

Helgen

Vart tog helgen vägen ! Usch, den kom och försvann bara.

På fredag kväll så åt vi kvällsmat och maken gick ut i garaget en sväng, jag städade i vårt sovrum och bytte gardiner som jag köpt på väg hem från jobbet. Vi tittade på tv en sväng och lade oss relativt tidigt då maken skulle upp och jobba på lördag....

Väckarklockan ringde 05:30 på lördag morgon, jag pekade på maken och sa att nu var det dags att kliva upp. Och han är då 100% bättre på att kliva upp än mig, för jag har 1000 skäl att dra ut på tiden jämt, medans han bara hoppar ur sängen och gör sig i ordning och iväg. Vid 9-tiden fick jag frukost på sängen av min son. Först kom en bricka med reklam ifrån brevlådan och en lapp som det stod god morgon. Nästa bricka som kom så var det ett glas juice, en mugg te och en smörgås samt en till liten lapp med godmorgon. Åhhh ! Han är väl för söt. Man smälter som smör.

Under lördagen så åkte jag iväg till kära Lokamia och hennes familj, där fikade vi innan vi sedan åkte och handlade på vägen hem. På vägen hem så fick vi stanna för ett träd som blåst över vägen, vi hjälptes åt att stoppa bilar från vardera håll och så fick vi tag i en karl som kom med motorsåg och kapade upp björken i bitar, medans vi släpade av det ifrån vägen och ner i diket så att vägen var körbar igen.

Maken tog en promenad medans jag var borta och det ramlade ett träd precis bakom honom när han gick, vilken tur han hade som inte fick det på sig. Vi åt tacos och drack lite vin på lördagskvällen och hade det mysigt.

Igår söndag så hämtade jag dottern och alla tjejerna som sovit borta hos en klasskamrat. Skjutsade hem flickorna och åkte hem för att laga lite lunch. Påbörjade städning av köket som är det absolut värsta stället jag vet att städa, vet inte varför det tar emot. Sedan var det sent om sider dags att äta kvällsmat och iväg med tjejerna på sista fotbollsmötet för att lämna tillbaka matchkläderna. Efter att jag skjutsat dem så skyndade jag mig hem och drog ut gubben på en promenad, tänkte skynda på till L kom så skulle jag bjuda på lite fika. Men så hade hon redan hunnit hem med barnen innan vi kom tillbaka. Attans ! Det blir fika en annan dag.

5 kommentarer:

krickelin sa...

kan jag få lite av din städ-energi???? Behöver den grymt mycket!!!

Anonym sa...

Vi kanske ska byte hem och städa i. Det är sååå tråkigt att städa hemma hos sig själv.

krickelin sa...

ja tack! Kan du även sortera garderoberna, panta alla burkar och flaskor, bygga om i skrubben på nåt smart sätt så att jag får en till garderob, tvätta mattor, laga en trasig hylla, köpa nya läslampor, köpa mig en diskmaskin... och när du ändå är på gång kan du väl ta och sälja hästen åt mig också.

Anonym sa...

Självklart ska jag fixa allt det där.

Anonym sa...

Jag kommer självklart och fikar en annan dag. MEN jag tänker INTE städa, det får jag nog av hemma!