måndag, september 24, 2007

Helgen

Vilket otroligt väder det har varit i helgen! Solsken och värme. Brittsommar ska det vara denna vecka enligt SMHI.

På lördagmorgon så vaknade vi tidigt. Klev upp och tog en kopp kaffe, ut med hästarna och satte på oss myskläder för en långpromenad. Vi gick en mil i detta härliga väder. Väl hemma så gjorde jag i ordning frukost som vi åt ute i solen. Barnen vaknade och vi förberedde oss för att åka ut till stugan.

När vi var ute i stugan så åt vi jättegod mat som min mamma bjöd på. Till förrätt åt vi en toast med tonfiskröra och sallad på, sedan var det svampsoppa. Till varmrätt så åt vi sjömansgryta och det passar perfekt för en middag ute i en stuga vid havet. Efterrätten blev kaffe och chokladkaka. MUMS !

Badtunnan var upptappad så det blev dopp i den också. Jag stod över pga man blir så urlakad och jag skulle köra hem på natten. Det var när vi åkte hem som jag genade igen vid rondellen som jag gjort förut, fast det var förra sommaren to m. Jag var bara tvungen att sms:a L mitt i natten och berätta, hi hi.

Söndag morgon så blev det ingen promenad utan tog en kopp kaffe framför morgonnyheterna innan jag åkte till ridhuset för att se hur de andra som körde på kursen gjorde så att jag hade en liten hum om vad som jag hade att förvänta mig. Hem igen för att äta frukost. Vi hade inga barn hemma då dottern följde med farmor hem på lördag natt och sonen sov kvar hos mormor och morfar.

Hela förmiddagen samt efter middagen efter kursen höll jag på med att ställa in ute möblerna och slänga mer blommor, plocka in ängla trumpeten och beskära den. Hämtat tallris och planterat om prydnadskålen och planterat ljung.

På körkursen fick jag tömköra med gjord och tömmar. Jag skulle ha honom utåt och inåtställd på en volt och göra fyrkantiga volter samt runda. Det var inte lätt för jag tyckte att jag surrade till tömmar som blev som ett "rul" hela allt i hopa. Fick stanna till och ordna upp oredan några gånger och dessutom är det en billig fylla då man blir yr i knoppen för att gå runt, runt.

Vi fick kritik på den hovslgare vi har. Edison har helt fel benställning så vi blev rådda att omedelbart byta. Vi har haft en gammal farbror som skott och han har fungerat bra och varit så trevlig, men han har aldrig gjort något mer än tagit av den nödvändigaste.

Jag har kort på en annan kursdeltagare som körde i mobilen, ska fram med instruktionsboken och se hur man för över bilderna så kanske ni också kan få se dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilken fin bild på dig!
Va duktig du är som går sådanna långprommenader. Själv går man ingenstans.