fredag, september 14, 2007

Smått och gott

Det har hänt lite smått och gott som sagt och jag har inte tagit mig tid att göra något inlägg. Sonen kom hem från Kreta brunbränd och fin, och bortskämd av farmor.

I helgen ska jag försöka ut och leta lite svamp. Det har ju regnat nu, så det borde finnas lite av höstkantareller som kommit upp. Jag ska även ta och slänga alla blommor i trädgården som blivit fula, det har nu varit 2 frostnätter hittills så blommorna har tagit stryk.

Pelargonierna ska få flytta in i källarfönstret, så får de komma ut nästa sommar igen. Ska plantera om prydandskålen och köpa ljung att sätta i urnorna i stället för tagetesen och pelargonierna.

Full fart mot mål ! Tre starter under dagen och tre
felfria rundor blev det, med tre rosetter med oss hem.
Toppenkul !

Framme på tävlingsplatsen. Han har span på fler
hästkompisar på tävlingsplatsen.
Edison är nytvättad och fin som ska ut på tävling i Kilafors
den 8 september.

Lördagen den 1 september tog vi med vårt Dala
främmande ut på Axmarbrygga för att visa dem vilket
fint ställe. Vi bestämde att vi bokar bord nästa sommar
och firar 15 års vänskap.http://www.axmarbrygga.se/

Efter kräft ätningen är det dopp i spa´t ! Gubbarna var först ut......










Här vankas det lyskväll sista helgen i augusti. Då bjuder mor och far in till kräftskiva. På bordet dukades det fram pajer, kräftor, räkor, ostar, kex, sallader m.m Vi åt och vi åt och gott var det !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver gå en kurs i att hitta ätbar svamp, får jag gå en hos dig?

Anonym sa...

Absolut. Hör av dig bara ska vi fixa det! Det finns inget bättre än att ge sig ut i svampskogen och göra fynd...

krickelin sa...

Vad fin dom är, mina syskon"barn" - Eddan och Evve!!!

Svamp lyckades jag, mor och far hitta väldigt lite av idag... Någon vecka till - sedan hoppas jag att säsongen kommer igång! För lite regn och för kallt helt enkelt!

pöss // Jr