fredag, september 21, 2007

Äntligen fredag

Äntligen sista arbetsdagen denna vecka och den är efterlängtad. Sängen har varit väldigt varm och skön varje morgon. Att kliva upp har inte varit självklart utan jag har legat & dragit mig minst 20 minuter varje morgon så att det alltid blir brådis i slut änden som vanligt.. Typiskt mig!

Veckan har gått fort tycker jag och har inte hunnit gjort så mycket med städning som jag hade tänkt. På tisdagskvällen var jag barnvakt åt vår lilla söta granne, då mamman fick skjutsa in pappan till sjukhuset. Jag var sååå duktig! Tur att jag sett när mamman badat honom så att man vet lite hur det går till. Jag tappade upp ett bad åt honom och då var frågan undrar vilken temperatur det ska vara på vattnet. Men det var ju inga problem för vatten termometern visade vart det var lagom badtemp. Efter badet på med blöja och värma vällingen, sen sov det lilla knytet.

På onsdag var min kalender full klottrad. Det var utvecklingssamtal för äldsta barnet på morgonen 8:30. Pojken skulle ha skoltävling samma tid så maken fick släppa av dem vid skolan och gå på utvecklingssamtalet. Kl 16:00 hade jag kvällsmöte på jobbet. Vi får nämligen inte ha längre möten om dagarna utan då samlar man i hop det till ett månadsmöte och så måste man stanna kvar efter jobbet för att delta. SUCK ! Varför ska man ha en fritid för ???

Klockan 18:00 så skulle sonen följa med en klasskamrat och hans mamma för att provskjuta för luftgevär. Jag tog mig dit så snart vi var klar med kvällsmötet. Sonen var ett X antal steg före handledaren hela tiden så han brännde av sina 4 prov skjutningstavlor med ett huj. Han t o m frågade om de inte hade skarpare vapen. Hm... Sonen hade varit där en gång tidigare med sin tremänning och provat så han ansåg sig varm i kläderna just i den sporten. Nästa vecka ska han dit igen har han sagt.

18:30 handbollsträning för Evve. Själv åt man kvällsmat vid 20 tiden den dagen efter att jag gjort eld och fixat i stallet.

Igår torsdag så hade jag ridträning och det gick så himla bra. Jag är jättenöjd med Edison. Det tar alltid en liten stund innan jag får ihop honom att gå i ett kort tempo med andå aktivt fotarbete för att få lite svung i stegen.

I kväll ska maken jobba kväll extra och vi ska upp och gratta just grannen som bjuder på fika. Sedan ska jag duscha och slänga mig på soffan med en stor kopp te och titta på tv. Kommer nog att sova på soffan framför tv:n är jag rädd för som vanligt, men det är skönt.

På lördag ska vi med svärmor och svärfar ut till stugan då mina föräldrar har bjudit på middag och bad i tunnan. Det ska bli trevligt!

Södag så har jag kör kurs med Edison vid 14 tiden och det ska bli jätte spännande att prova på det här. Känns konstigt att stå bakom hästen i stället för att sitta ovanpå. Kanske någon knäpper en bild som jag kan lägga ut.

Over and out.

4 kommentarer:

Mammanna sa...

tack så jätte mycket för barnvakten!!

Anonym sa...

Hade du så bråttom hem i lördags så att du inte hann runda rondellen??? :)

Anonym sa...

Det var mörkt på lördag natt så ingen var vaken och såg mig synda när jag genade i rondellen ;-)

Anonym sa...

Till mammaanna:
Självklart är vi barnvakt åt Isak. Vi avgudar ju honom och har ingen såndär liten att vara moster åt, så det får bli Isak.