lördag, oktober 27, 2007

Jag har klarat eldprovet


Det här här en Tinker hingst. Pampig.

Det var en rolig och bra dag idag, trots att det var kallt och rått inne i det snart färdigbyggda ridhuset. Vi frös inomhus, så vi bestämde att äta lunch ute i det gröna för att få lite värme, och det var iskallt och blåste ute. Frös om fingrar så man knappt kunde äta sin kalla sallad. Tur att man hade en hel termos varmt kaffe att värma sig på. Min dotter var med hela dagen. Skötte hon inte hästen så satt hon inlindad i hästtäcket på en stol och huttrade.

Till att börja med satte vi på selen och gick in i ridhuset. Tömkörde lite runt vagnen, för att han skulle se den och han åblekade inget. Provade att lyfta upp vagnen bakom hästen och samma här, ingen reaktion. Vi satte på vagnen löst i selen utan att spänna fast den helt och jag provade även att sätta mig upp. Hur lugnt som helst. Beslutade att sätta fast vagnen och köra fullt ut och det gick bra. Tränarna sprang på sidan om med varsin lina, utifall något skulle hända.

Känner mig jättenöjd med dagen och jag hade gått in för att inte köra själv imorse utan hade nog tänkt att tränaren skulle sköta det och jag skulle se på, harkel,, så blev det inte och det funkade. Min häst är heeelt underbar. Genomsnäll,lugn och ärlig.

Min granne som lurat (vilket jag är glad för)iväg mig på detta. Hon har deltagit några gånger med sin unghäst. De skrattade gott åt minnena vid deras första möte vid träning med Gulliver även kallad "Gullan" De fick dra denna lilla unga häst runt i paddocken. Idag kan jag lova att det visades andra takter och toner. På morgonen körde de ett pass och det gick jättebra, trots att han var seg som ett tuggummi. Men han skötte sig exemplariskt. Videon jag laddar upp, visar en uppladdat kille till eftermiddagens övning. Då hade han minsann laddat sina batterier.

Japp här är jag ...
Jag var svettigare än hästen kan jag lova. Han skötte sig bättre än mig. Helt cool.

4 kommentarer:

krickelin sa...

Eddan är sååååå himla duktig! Och du med! Nu måste vi hitta sele och vagn till er så att ni kan fräsa runt i Granbo också!!!

Lokamia sa...

va duktig ni är..
Ska tala om för swaijsen jag att han får åka häst och vagn om han gifter sig.Så kanske han sätter fart m frieriet.

Mammanna sa...

Va duktiga ni är, imorgon ska bhu få tömmar för första gången hoppas att det går bra annars får du hälsa på mig på sjukan =0) Ringde men gubben sa att huvudet värkte, Krya på dig! Kommer över en sväng i morgon!!

twstina sa...

Åh va roligt det där verkar vara! Fortsätt i den takten så kan du komma hit ner och undervisa oss sen!