torsdag, december 13, 2007

Hemkommen

Ja då har vi kommit hem till kalla Sverige. Det var -2 grader i Stockholm när vi landande kl 21,45 (30 min försenade) ju närmre hem vi kom desto mer visade termometern -12,5 Brrrr. !

Vi fryser. Jag är lätt snorig men det har jag varit varannan dag nere på Kanarieöarna också så det hade jag med mig hemifrån.

Vi längtade hem till barnen igår när vi satt och lapade sol de sista timmarna innan bussen skulle komma för att hämta oss till flygplatsen. Vi klev upp tidigt på morgonen för att äta frukost och sedan så gick vi till receptionen för att My Travel Airways checkar in sitt eget bagage till planen, så man behöver inte tänka på väskan förräns man är på Arlanda och ska hämta ut dem. Toppen !

Vi låg 2 ½ timme vid poolen och latade oss. Det var första dagen det blåste riktigt ordentligt, så att takpannor ramlade av det lilla pool huset och det kom ner fallfrukt från palmerna lite här och lite där. Vindarna kom ifrån Afrika så det var heta, varma vindar i allafall.

Nu ska vi åka och köpa oss lite mat och fylla upp i kyl och frys. Barnen hade längtat efter oss och efter presenter som vi lyckats hitta i allafall. De ska få dem nu när de kommer hem.

Nu börjar jul hysterin i stället ! HJÄLP ! Jag har inte köpt mer än 1 enda julklapp.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem till den "Svenska vintern" ;)Själv har jag fått ont i ryggen och huvudet, har säkert en låsning nånstans...ska leta efter massör
Emilie

Anonym sa...

Ja du måste åka iväg till en massör och få detta fixat för det är inget roligt att gå och ha ont.
Ha det så bra !

Kram

Anonym sa...

köpte du något till mig??????????

Anonym sa...

välkommen hem swenton.Har nu äntligen internet efter att min käre mikael slarvat bort internet för mig så jag varit utan det i tio dagar.skandal!! men nu är jag igång.

MammaKarin sa...

Ja Lokamia nu får du uppdatera din blogg lite. Jag har varit in och gluttat på den nere ifrån Kanarieöarna.