tisdag, december 18, 2007

Juletid still ro och frid....


Näääääe det är inte julefrid, ro och tid och allt vad det nu heter. Jag blir tokig och det är samma visa varje år.


Inga köpta klappar, ingen julpyntning hemma. Jag kan inte påstå att jag är tidig med att köpa julklappar det är alltid svårt att få tiden att räcka till och komma iväg och köpa dem. Oftast är jag ensam med att åka och fixa allt vilket inte är lätt och man är alltid, alltid fel klädd för att gå i butikerna. Varm och högröd i ansiktet av svett.


Jag är ledig i allafall på fredag och måste försöka ta mig i kragen och fixa allt. Snö lyser vit på furu och gran, snön lyser vit på taken endast tomten och A-C är vaken. - Jo det är sant för så är det nattetid innan jag kommer till sängs. Maken gjorde köttbulls smeten igår och jag fixade dem på vedspisen, det går ju fort bara man sätter igång.


I kväll blir det en form med jansons frestelse som ska göras.

4 kommentarer:

twstina sa...

Hu va du är duktig! Själv har jag bojkottat julmaten mm - med familjens tillstånd, givetvis! :-)

Anonym sa...

Lyllos dig ! Jag längtar i och för sig till just julmaten men när man väl ätit av den 1 gång så blir man lite äcklad sedan av alla rester.

krickelin sa...

säg till om du vill att JAG lagar något och tar med! jag kan också... ibland... ;-)

Mammanna sa...

nästa år lovar jag att pucha dig till att börja julhandla minst 3 månader innan- Själv har jag varit klar sen i oktober har bara Isak kvar och det ska jag och maken fixa på lördag, farmor ska få ÄRAN att vara Isak vakt medans vi åker till söderhamn e-center och barnenshus. På kvällen ska jag griljera julskinkan baka julbröd blir det på söndag samt golvtorkning och så ska jag göra gröten till Julfrukosten så klart men det ska nog inte ta för lång tid, det kan jag ju göra samtidigt som jag bakar, om du vill kan jag göra lite julbröd åt er med tänkte göra vört bröd och bananbröd. hojta till så fixar jag det.