söndag, december 09, 2007

mera resan




Solen skiner och det är varmt om dagarna. Det har legat på 24 grader om dagarna och det är helt otroligt skönt!

Vi har väl vandrat omkring och sett hela Arguineguin framlänges och baklänges. Det är inte mycket att se tyvärr och desto mindre att handla något på. Jag kan räkna upp boutiqer på mina fingrar och det är tråkiga som Norskke butikken eller China import som finns att gå in på, men inget man vill handla och ha något med sig hem ifrån, så dilemmat blir att hitta något hem till barnen som ivrigt väntar sig något.

Lika dåligt är det med andra restauranger utanför hotellet. Dåligt utbud. Vi har faktiskt varit ute och ätit på en annan restaurang igår kväll.

Borta vid Anfi beach så ligger lägenhets komplexerna och de kostar ca 5 miljoner kronor att köpa en sådan och boutiqerna när är La coste och andra dyra märkes affärer. Det är hur många norskar och tyskar som äger lägenheterna där. Jag ska gå dit i morgon igen för de har satt upp en gigantisk julgran på torget där som jag vill se när den lyser.

Att ligga runt poolen och iakta människor är kul. Vi brukar se en äldre dam och hennes man som mer ser ut som jultomten. De kommer ner vid middagstid och hon har alltid baddräkt, morgonrock och en stråhatt. Han har rosa bomullsbyxor, en vit tunika och en hatt. Han sitter vänd bort från solen och hon mot solen, de dricker Sangria och äter chips.

Nästa gång jag åker ensam med maken så blir det inte ett familje hotell av denna typ. Sunwing har även börjat med något som heter Romantica och det är för ensamma par, det skulle passa mig bra. I förrgår när jag låg i solsängen så hade vi valt platser som inte var nära poolen utan ganska ensliga, då klättrade några små tjejer bredvid min solsäng och en ramlade ner över ansiktet på mig när jag låg och läste så jag fick ett fint rött märke efter solglasögonen som tack och tjejerna försvann som en avlöning kan jag lova. Jag har även fått en boll i bakhuvudet i poolen :-( Det är hårt för mig !!!! Inte nog med det så finns det flera hundra solsängar runt poolen och det borde inte vara någon trängsel för det är så många lediga stolar. Men idag så var det en äldre herre som lyckades ligga med sin solsäng ovan på min solsäng att jag hade mina tår i hans huvud (nice), jag har t o m knäppt kort på detta. Jag säger då det man ska aldrig bli förvånad.....

Nu är klockan 19:48 här och jag ska upp och koka mig en kopp kaffe innan showen börjar klockan 21.

Vi har även en duva som envist häckar på våran balkong och det är inte undra på för maken matar eländet med baguetter och tycker att det är trevligt men som tack så skiter det eländet och på eftermiddagen så lyckas han vara inne i lägenheten också. Jag stänger balkogen och Micke öppnar.

9 kommentarer:

Mammanna sa...

Trökigt att det är så stojigt! men vad härligt med sol och bad, jag är så avis... Här är det en svensk vinter med bara regn... Isak har tänder på G! Jag har legat sjuk men är på benen nu i går bakade jag bullar lussekatter och knäck. så när ni kommer hem är det lusse fika här med lussebullar must och glögg.
Ha en fortsat trevlig :-) semester och hälsa gubben.

twstina sa...

Bortsett från trängsel vid pooler och tråkiga butiker, hoppas att er semester är trevlig! :-)

krickelin sa...

Jag säger ju det - ni skulle haft en räddande lillasyster med på resan! Jag har kunnat skällt ut knäppa gubbar, skrikit åt barnen, sparkat kärringen som sket vid en lyktstolpe i baken, beställt Sex on the Beach åt er, hållt uppe promenadtempot!!!! Ni bara SKULLE haft mig med!!!!!

Unknown sa...

Verkar vara en händelserik resa.
Skulle du få tråkigt så känner jag någon *host* som skulle kunna fixa en filmsnutt där lillasyster Krickelin sjunger karaoke på restaurang Mousquet i Söderhamn...

Anonym sa...

Trots galna gamla tanter och bråkiga barn så verkar ni ju ha det helt underbart. Hoppas ni har vilat upp er nu. Kram Lisa

krickelin sa...

å du, syrrobyrro, den där "orjan" vet inte vad han snackar om.......... *visslar och tittar upp på stjärnorna*

MammaKarin sa...

Jo du Orjan jag är intresserad av en liten filmsnutt på syster yster när hon leker Birgit Nilsson i mikrofonen ;-)

Unknown sa...

Jag har försökt pumpa Krickelin på din e-postadress, men hon vägrar berätta. Dra i väg ett mail till orjan(ätt)gjutarbacken.se så kommer filmen med vändande post he he.

krickelin sa...

NEJ NEJ NEJ åter igen NEJ!!!!!!!