fredag, december 07, 2007

Resan

Sitter i receptionen och bloggar. Min man tycker att jag är helknäpp som inte kan vara utan Internet. Självklart är det så!!

När vi reste hemifrån så lämnade vi ett regn och grå disigt Sverige för att komma till solen och värmen här på Gran Canaria.

Vi hade varit vakna 36 timmar innan vi kom ner, så vi var trötta, hungriga och apatiska att orkan tröt. Hittade Mini Market som är Sunwings eget snabbköp där vi köpte baguetter som vi fyllde med skinkröra och ost för att äta, sedan sov vi i 13 timmar helt utslagna.

När vi gick ombord på planet så var vi i tid med att på börja uttaxningen och motorerna drogs på i fullgång. Då var det en herre i raden framför oss som tuppade av. Han förlorade medvetandet i ca 5 minuter innan han kräktes och kvicknade till. Vi fick åka med planet på alla tänkbara små vägar för att påbörja vår start igen. Sedan hade det lånats in ett plan som inte brukade gå mellan Sverige och Kanarieöarna så vi var tvugna att landa i Faro på Portugals sydligaste udde och tanka i 30 minuter. Däför blev vi lite sena ner, annars gick det bra.

Vi har latat oss runt poolen i två dagar nu. Går rejäla morgon promenader mot Amfi beach som är den finaste stranden här och där alla lägenheter ligger. Det är riktigt kul att gå där och se alla gamla pensionärer springa ner till havet för ett tidigt morgondopp och prata med varandra. De har även morgngymnastik som de själva samlas till på stranden.

Det finns rätt så mycket katter i det området och de har skyddsänglar som typ min svärmor som matar dem och ger dem vatten varje dag. Vi träffade en svensk pensionär som hade tagit med sig sin hund nu när han bor här halva året. Han hade varit bandy domare och kände väl till Bollnäs.

Vi var även i morse ute och gick en lång promenad och det värsta jag i mitt liv sett utomland fick vi bevittna då. På gångvägen var det en gammal dam (turist) som satt sig och sket bredvid en lyktstolpe och där skulle vi gå. Fy fan ! Ursäkta att jag svär, men det var så snuskigt. Vi fick hålla för näsan och passera och hon hade då minsann servetter att torka sig i röven och tur var det....Mycket ska man hinna se.

Nu har vi nyss kommit hem från en lång promenad nästan ända till Puerto Rico. Vi kunde inte gå hela vägen för då måste vi gå på stora vägen och det är inte så lyckat med denna trafik som är.

Igår på vår 10 åriga bröllopsdag så åt vi på Sunwings dyra restaurang La Fino en härlig middag med Chateu briang, pommes stripes, bearnaise sås och ett gott vin. Till efterrätt så blev det banansplit för Micke och jag åt färskfrukt med smält vit choklad. Avslutade med sex on the beach. Hm, ja nu tänker ni att vi varit och snuskat oss på stranden, icke då det är nämligen en drink och jag vela då inte beställa den för det var för pinsamt då det fick maken göra.

Allt är hittills bara bra och vi trivs. Barnen skulle ha älskat att vara med här och bada i alla dessa pooler på området och spela spel i barnens egna hörnor osv. Detta är ett familje paradis helt enkelt.

Jag ska försöka skriva lite mer sedan någon dag. Får betala 20 kronor för 30 minuter så därför kan det vara stavfel pga att jag skyndar mig allt vad jag orkar.

Inga kommentarer: