tisdag, juni 17, 2008

Snart midsommar & semester

När det vackra och heta vädret fick ett hastigt slut måndagen den 9 juni, så har man hamnat lite i en dvala.

Veckan som kom och gick har ändå fyllts med olika allehande ting som fått dagar och kvällar att gå. Det har varit urstädning av prylar i husvagnen som skulle in på en omgång golvlimning. Maken har varit i Stockholm och blivit förärad en guldklocka och vi har haft Dala främmande i helgen.

Tyvärr var vädrets makter inte med oss i helgen. Hade tänkt att vi skulle ut på en utflykt med lite picnic, vilket vädret satte stopp för. Vi gjorde en utflykt till Mobackes och Rusta där diverse grejor inhandlades. Bra att ha saker ! Det var flöten till barnens metspön som var viktigast att handla och när vi kom hem utbrast dottern. - ska man fiska haj med de där flötena !! De var i och för sig jätte big alltså.

Vi grillade och badade i tunnan i helgen och bara hade det lugnt. Jätte skönt att slappa en helg utan att snickra och måla till sena kvällen.

Söndag eftermiddag så körde vi igång med bygget igen och nu är nästa gavel klar också. Enbart framsidan kvar nu och det hinner vi klart innan semestern vecka 27.

Vi har i allafall kommit på att vi ska bo en vecka i Åland på vår semester. Campingen har vi redan sett ut och det ser mysigt och gemytligt ut. Vi ska även försöka att få med våra cyklar. Måste leta ett ställ på taket till bilen där vi kan ta två cyklar och det andra cykelstället sitter på draget till husvagnen så där kan vi ta två cyklar också.

Vad ska ni göra på er semester ? Skriv och berätta vet ja !

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, på min semester ska jag nog jobba =) haha nä semester blir det nog först när jag blir gammal och huset är klart!!

Anonym sa...

Som det känns just nu ska jag bara ligga i hängmattan och på sin höjd ta ett dopp i mellanåt om värmen kommer tillbaks. Känns som en evighet tills semestern börjar v.28

Anonym sa...

Ska ni vara på åland v 27? Själv jobbar jag torsdag sen har jag en veckas semester i Halmstad =)
Har sen semester v 29,30 och 32.

MammaKarin sa...

Vi åkter till Åland i mitten av v 29 och blir där 1 vecka Kärringsundet hette stället så det passar mig perfekt.

krickelin sa...

skrapa hus ska lillasyster göra... phu... medan sambon är i italien och förlustar sig i två veckor.. undrar om jag ska låna hem syskonbarnen i två veckor så kanske huset är färdigskrapat när poppe kommer hem.. he he
Evve får ha dubbla jobb; skrapare, kokerska, städtant! =) Fredde får förutom skrapare även vara gräsklippare och trimmare!

Kanon! Så gör vi!

Anonym sa...

Åh kärringsund har vi varit. Där är det jättemysigt och fint. Kanske man kommer och våldgästar er en dag.

Monky sa...

Hej, vi åker till Gotland vecka 28, samma campig som ni varit på. Vädergudarna följer med mej, men svärmor lämnar jag hemma.....

Kram M
P.s Lovar uppdatera bloggen, nu har matbordet kommit in oxå!!

MammaKarin sa...

Monky: Jag har berättat för din svåger som jobbar med min man att de ska rekommendera din svärmor att åka med er till Gotland ;-) Visst var det väl trevligt att dra upp rullgardinen och se henne ståendes där. Hi hi. Det är den sommarens bästa historia tycker jag.

Syster: Sambon till Italien ? Oj, härligt men varför följer inte du med ? Huset får vänta tills han kommer hem, inte kan du slita för två med det. Lortgrisarna lortar bara ner sig om de ska utföra hushålls sysslor.

Lokamia: Ja kom vet ja och våldgästa oss på Åland. Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Plats ordnar sig alltid.