onsdag, juni 11, 2008

Utmanad

Kyl: kaos med små slattar med sylt i glasburkarna, någon ruttnad tomat eller annat skoj som trillat ur sin påse.

Frys: massor med frost. Bär som legat där sedan ungarna föddes eller nåt sånt. Annars är det korvbröd, hamburgerbröd, korv, hela kotlettrader som väntar på att får komma ut till grillen och uppäten av goda vänner som kommer till helgen

Skafferi: På golvet så har det ramlat ut både kattmat och alla plastpåsar men släpar med sig hem från affären. Havregryn, mjöl, socker, müsli, bröd i en tuppewareburk som ingen lyckas stänga locket på så att brödet blir hårt, men då blir det ju hårdbröd ;-)

Handväska: Plånkan (men aldrig med pengar i..), sminkväska som jag aldrig öppnat, Zinktabletter, kvitton, postit lappar på saker jag borde ha gjort förra veckan eller köpt med mig hem eller hämtat ut på posten.

Sminkväska: Läppglans & mascara. Hm.., nu måste jag bocka mer ner och fånga upp väskan och kolla. Det var alles i sminkväskan

Badrumshylla: Har rottingkorgar, en med deo och parfym och en korg full med ansiktsrengöring, bomullspads, hårband, krämer av alla de olika slag som jag sällan använder

Tvättkorg: Är efter detta gynsamma torkväder tomma, vilket inte hör till vanligheten.


Skohylla:.Vad är en skohylla för något ? Det är skor ute på altanen, i hallen samt runt omkring skohyllanFörråd: KAOS.... *suck*.. inväntar städning någon regning helg... På denna punkt håller jag med min syster till punkt och pricka då det är hon som utmanat i denna blogg

Hjärna: här råder ofta kaos också.. men tre saker som alltid finns i tanken är - vad ska vi äta ikväll?, - vad var det nu jag var på väg att göra? och - ska bara.... Stämmer även denna med min syster och då är det inte för intet skulle vi är systrar, he he he. Sitter alltid på arbetet och funderar över vad jag ska hinna med när jag kommer hem och dessa planer spricker oftast i alla fall.

Jackficka: bilnycklar som jag ständigt letar.

Kryddskåp: har massor med olika kryddor man köpt in till olika rätter man provlagat ifrån recept man får utav arbetskamrater. Mest används flingsaltet, aromat och chilipulver.

Trädgård/Balkong: Massor med blommor som blommar och det är just nu pionerna, strandirisen, dagliljorna och tigerliljorna som är så vackra.

Köksbänk: kaffebryggaren, fruktskålen och almanackan


Fruktkorg: Den är faktiskt oftast fylld med frukt som mina barn länsar var och varannan dag, till min mans förtret.

Inga kommentarer: