onsdag, juni 04, 2008

bilder

Dillpionen har slagit ut för fullt nu och tyvärr blommar den över så fort, så man får passa på att njuta så länge blomningen varar. En bild på min växt som heter Getrams (konstigt namn)

Gamla fönstren håller nu på att tas ur och det är de två sista, sedan är det bytt runt omkring huset.

Lite oordning i bilderna. Reglarna sattes givetvis upp efter att vi satt in fönstren.
Tigersågen kommer väl till användning kan jag lova. Hårda tjocka väggar med mycket spik i. Jag råkade lägga armen på ett förbrukat sågblad så jag har nu ett rejält brännmärke på min arm. Trampade även in en spik i foten så jag är både halt och lytt. Det är sveda och värk i byggbranschen förtillfället. Undrar vart man ska vända sig till för att göra en anmälan :-)


Nya fönstren är på väg in i gluggarna. Något lägre än tidigare blir de men det är ändå mer fönster och glas och mycket, mycket ljusare med de nya fönstren

Nya fönstren är isatta och klara








3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir så fint!! Ni är nog klar förre midsommar med eran fart!

krickelin sa...

jäklans vilken fart ni har. Jobbar ni på ackord???? ;-)

Nu är hojen lack-lagad och jag fått nya gälarna. =) Snart får jag fjäska för Micke så att han kan hjälpa mig serva. Blinkers och filter beställda, kommer troligen idag... =)

Åker till Stockholm imorgon och hälsar på Satu och Kris över helgen.

MammaKarin sa...

Vårt mål är att bli klara före midsommar och absolut före semestern. Vi jobbar som tusan med andra ord. Sedan kommer vi säkert inte orka göra något mer på flera år.

Ja söstra mi du får fjäska för Micke så fixar han hojjen. Han är bara van att åka moppe i 75 km/h så han vill säkert provåka din efter servningen :-)