söndag, januari 25, 2009

Mycket snö

Himmel vad mycket snö det har vräkt ner de senaste två dygnen. Lördag morgon ringde grannen vid 7 tiden och frågade om jag kunde komma upp lite snabbt för det var dags för BB. Först blev jag rädd när telefonen ringde och trodde att barnen sovit över skolan och missat bussen. Jag håvade på mig myskläder storstövlar och sprang upp till grannarna för att vara med sonen tills hans moster kom och hämtade honom. När jag kom innanför dörren frågade herrn i huset om det var Hårgatrollet som kom. Undrar hur jag måsta ha sett ut när jag blev uppskrämd i ottan.... Det blev i allafall en liten son som kom ut på lördags eftermiddagen.

Deras hund var med oss hela dagen och kvällen. Fick även följa med ut och tokspringa (vilket hon älskar) när jag var ute och red i snöovädret. Den lilla terroristen var verkligen en terrorist för han skrämde nämligen vettet hur den stackars hunden som hela tiden fick passa sig för annars blev det en smäll på nosen. Simon har börjat att älska våran hund och sover gärna middag uppe på hundbädden mellan benen på honom, men grannens hund blev inte accepterad igår.

Körslaget. Tänk att snövädret ställde till det, så att det stod bara error på vår parabol hela kvällen. Fick inte in en enda kanal på hela kvällen. Men jag hörde att Team Hanna gått vidare och svärmor hade röstat så att växeln gick het, då får hon även stå för våra röster då vi inte kunde se och rösta. Maken tog traktorn och var ute och plogade medans jag tog ett glas vin och satt mig med sonen för att bygga Lego. Eller rättare sagt sonen byggde och jag letade bitar och försökte att sortera upp lite Lego. Jag kan inte minnas att det var så mycket specialbitar av Lego när jag var liten som det är nu.

Hur som helst så var det lite tur att Tv:n inte fungerade för då tog man sig tid att vara mer med barnen.
Snön bara vräker ner fortfarande och det är blöt och tung snö som kommer ner.

3 kommentarer:

Mammanna sa...

Tack för all hjälp! Och för dom fina blommorna en väldigt trevlig överaskning när vi kom hem =)

Många Kramar från Anna Anders Isak och Jacob

Anonym sa...

Hårgatrollet... Hahaha... Ja du vet ju hur man kan se ut tidigt en morgon:)

MammaKarin sa...

Svar tilll Mammaanna: Det är klart att vi hjälper till.

Svar till I-8: Jo du jag vet hur du kan se ut en tidig morgon, och då är det så att alla källarspindlar blir rädda minsann.