onsdag, januari 21, 2009

Vår nya inneboende

Vår nya inneboende heter Simon den lilla terroristen. Han är nämligen inte klok på fläcken.
Mina föräldrar lämnade över honom igår och då var han spak ett tag inför våra katter och hunden. När maken kom hem från jobbet strax före midnatt så körde den lilla terroristen igång med att nästan riva kåken. Han hoppade från soffryggstödet rätt ut i luften och träffade nästan sängen så där hängde och klängde han. Sedan tog han nya språng och började hoppa efter tavlorna på väggarna. Stopp på belägg !

Natten trodde vi att han skulle sova efter alla nya intrycken. Trodde ni ja ! Han har slickan maken under armarna och bitit i håren där, så man kan säga att min make har dreadlocks nu, hi hi. Han har kurrat högt och ljudligt och legat rakt över ansiktet på oss eller slickat oss bak på ryggen med den sträva tungan. Ätit på håret eller försökt bädda i mitt hår. Nu har jag inte sån stor kalufs nu för tiden så att den ska inrymma nattgäster. Å andra sidan vet man inte heller vad för sorts kvalster man ständigt släpar med sig.

Idag har han hängt i gardinerna och tar sig lätt och ledigt upp till gardinstången, vilket han t. o. m praktiserade när jag pratade i telefonen, fick be vännen vänta och ta bort katta ifrån gardinerna. Undrar hur mina fransgardiner ser ut efter ca 15 dagar.......

Han påminner lite om er surikat när han har något rackartyg för sig för då sitter han på baken med frambenen i vädret och glor en stund på föremålet och sedan går han till attack.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.....Bra att du får lite annat och tänka på kanske:)

Anonym sa...

Det var ju en riktigt liten gullig buskatt som klättrade i gardinen när jag pratade med dig =)
Hoppas att han lugnar sig lite så ni får lite mer sömn.
Roligt att du har skrivit lite igen.
Kram
Skrållan

Team Åsbacka sa...

He he, låter som en riktig huligan och humörhöjare! Låter som en välbehövlig inslag i tillvaron för tillfället.
KRAM!

Farida sa...

Haha... Därför man inte ska ha katter vettu! ;)

MammaKarin sa...

Ja jag kan lova att det är en stämningshöjare som är behövlig för stunden.

krickelin sa...

pussa simon från oss! Om han hade fått bott hos oss hade han fått följa med "storesyrran" på mc-mässa imorgon. Provsuttit hojar, klöst i lite mc-ställ, jagat människor och sovit gott i hotellsäng.. ;-)
Vi kommer på söndag kväll. =) Hälsa mosters "lortungar"! kram // Jr