fredag, januari 02, 2009

Kalla dagar

Skotern har stått i några år utan att det varit riktigt före och dessutom är den trasig, men maken blev nog inspirerad utav grannen, så nu har den fått komma in i garaget för renovering. Förhoppningsvis är det inte alltför allvarligt problem att vi kan ut på en tur snart.

Det var -18 grader tidigt i morse. Maken vaknade tidigt och gjorde eld i kakelugnen i sovrummet, det är så mysigt att vakna till eldsprak och brasans sken en tidig morgon. Kaffet kokas varje ledig dag på vedspisen. Jag njuter i fulla drag.






Barnen har bott i flera dagar hos mormor och morfar för att de har varit med och hämtat lilla Simon som han ska heta denna lilla krabat. Mina föräldrar är väldigt svaga för röda katter och när den gamla kastade in handduken för mer än 1 år sedan så vela pappa ha en ny.

I nyår var vi ensamma, vi gjorde inget särskilt mer än att vi åt en god middag samt efterrätt och badade i våran vedeldadepool.


Jag och maken har varit ute och gått varje dag. Det har varit kallt men det har varit skönt efteråt. Elden i kakelugnarna har brunnit så man har kunnat värma sig med en varm dusch och en skön brasa och mycket tv tittande har det blivit.



Julen har stökats över och vi hade varit väldigt snälla allihopa så vi fick massor med paket.....Igår provade jag djävulsmaskinen jag fick av min syster och den gjorde ONT. Det var en epileringsmaskin och det kändes som om man konstant fick elstötar ifrån ett elstaket. AJ, men skam den som ger sig. Fina ben till beach 2009 ska det bli.



3 kommentarer:

krickelin sa...

Åhhh... idag var vi och pussade på Simon! Vi var sååå sugna på att tjyva hem honom!!! Gullunge! Han rev, slet och somnade sedan tvärt på både mig och poppe i omgångar. Sötnos!!!!

Vad kallt ni haft! Bor man ute vid kusten är det bara -10... ;-)

Anonym sa...

Ha ha ha,,,, ska bli spännande att se resultatet efter djävulsmaskinen =)

Farida sa...

Vi har åkt skoter idag! SÅ KUL!! hoppas han får ordning på den! =D