söndag, mars 15, 2009

Har våren kommit ?

Igår lördag så tog vi ryggsäcken med matsäck och gick ut på Björktjärn för att sola och umgås. Solen var väl framme någon timme sedan hopade sig molnen. Men vi blev lite solbrända ändå för vi var lite lätt röda i ansiktet.

Jag hade vaknat på morgonen med lätt huvudvärk och tog en vanlig huvudvärkstablett på förmiddagen, men värken gick aldrig över utan fortsatte med sin intensitet och blev migrän på eftermiddagen. Jag hade lovat Lokamia att åka och köpa ett nytt tangentbord till datorn då, hon för minst tredje gången spillt ur sin kaffekopp på det, så kände jag att jag blev torr i munnen och skakig i hela kroppen och alla dessa lukter som bara finns runt omkring som förstärks ytterligare. Hem och tog två migräntabletter och kröp ner i sängen och sov 1 timme. Faktiskt så hade jag tur att det lugnade sig men jag vågade inte köra själv till Ljusne och absolut inte dricka något. Jag körde hem i stället.

Kvällen hos Lokamia med sambo var suuuuper trevlig och vi fick så god plankstek till middag. Jättetack för en trevlig kväll och morgonstund med mycket prat och skratt. Hm harkel, vi kom inte hem förrän klockan var 02:45 Zzzzzzzz.

Vi var faktiskt duktiga på att kliva upp i morse. Solen lyste vilket gjorde det mycket lättare. Vi har varit ute hela dagen och myst i solen med att grilla korv på utegrillen och bara varit helt enkelt. I morgon så kommer solen tillbaka sägs det och då ska jag vara här.

Apropå melodifestivalen. Jag har inte smällt att operalåten vann. Vet inte om det är rätt stuk på låt att försöka komma in på en plats i Eurovisonsongcontest. Om jag inte minns fel så ska vi kvala in i år igen.

2 kommentarer:

Madelene sa...

De senaste två dagarna har man verkligen haft vårkänslor! Hoppas att det sitter i! Roligt att hitta fler från hälsingland :0)

Anonym sa...

Tack själv för en trevlig kväll. Ha ha, kul att ni trivdes trots att värdinnan tog en powernap mitt i allt. Snart dags för nästa partaj men då får vi hoppas du inte har migrän ;)