måndag, mars 30, 2009

Vart är våren?

Varför vill inte våren och värmen riktigt komma? Jag är så trött på att det blåser varje dag.

Idag har jag och maken burit ut växterna till växthuset. Bara för att de ska få lite sol och värme på sig. Så gott som alla frön jag sått har nu kommit upp och det börjar bli dax att skola om en del. Gurkorna får stå kvar så länge som möjligt för de gillar inte att byta miljö, men tomaterna ska ha nytt och större för de måste få stödpinnar om de fortsätter att växa på det här viset.

Vi satt i allafall med växterna och katterna inne i växthuset och fikade. Vi har lite planer på att flytta växthuset till en plats längre ned på gräsmattan som vi aldrig använder. Våra fönster som vi sparat sedan vi bytte på övervåningen ska bli en tillbyggnad till växhuset med mysplats, enbart för fika och vinstunder. Jag ska skotta fram fönstren och påbörja renoveringen av dem, så kommer jag att hålla mig sysselsatt ett tag här hemma. Just nu är jag så rastlös.

Jag och pållen var ut på en ridtur på kvällskanten efter att min dotter lagat maten, jag gjort eld i kakelugnen och sonen plockat ur diskmaskinen. Tänk vad fort det går när alla hjälps åt och vi hann med så mycket idag.

Jag och dottern har tittat på en bra film i kväll. Jag vet inte den svenska titeln på den, men den heter Step Up och handlar om ungdomar och dans.

2 kommentarer:

Skrållan sa...

Vad mysigt ni har haft det!!! Sitta och fika så där. Passa på att njuta nu när du har möjlighet.
Kramisar

Mammanna sa...

Ååå gillar vin"vrån" där umgås jag gärna sen när jag kan börja njuta av rrus drycker igen =)

Ja våren ja... hmm den tog nog semester tror jag!