onsdag, mars 11, 2009

Öppethus

Igår fyllde min man 40 år och vi hade öppethus hela dagen så att den som vela fick komma. Vi satt sent igårkväll och räknade hur många som hade varit här igår och vi kom fram till 42 personer och då ska nämnas att näsatan 30 personer kom samtidigt på kvällen, så det var hektiskt måste jag säga.

Jag stod mest vid spisen och diskhon. Maken fick många fina presenter och blommor. Vi bjöd på musselsoppa och köttfärssoppa med tillhörande vitlökscremefraiché ,rosenbröd och ostar. Efter var det kaffe och tårta.

När vi gick och lade oss så var vi bägge två uppe i varv och hade svårt att somna, men det var arbetsdag för maken så det blev kväller vid midnatt. Själv vaknade jag vid 01:30 och hade jordens halsbränna och värk under foten som jag trampade i en spik ifjol sommar, somnade aldrig riktigt om under natten utan halvsatt upp i sängen för att lindra halsbrännan. SUCK.

I kväll är jag ordförande på GBK´s årsmöte och måste få klart protokollet, som jag borde ha skrivit under helgen. Helst hade jag velat vara hemma och softat.....

1 kommentar:

twstina sa...

Hälsa Micke & gratta från oss i vackra Svärdsjö :-)