tisdag, juli 07, 2009

Kulturveckan är nu invigd

ALLSÅNG
Jobbade igår med att vara på och med i allsången utanför Scandic hotel i Bollnäs. Vädrets makter var med oss och det vart en jättetrevlig kväll med mycket sång och det gillar jag.

Magnus Carlsson var gäst artisten för kvällen.



KULTURVECKAN PÅ SÄFSTORPET I ACKTJÄRA.


vi brukar alltid ta våra cyklar och cykla upp på denna tillställning, picknick är ett måste och då ingår nästan alltid lite vin med i den beräkningen och så även i år. Vi har nog aldrig mig veterligen lyssnat på hela Westlings spelmäns program utan pratar mest med varandra. Det har hänt att det har hyschats åt oss något år, när vi svamlat alldeles för högt och ljudligt att vi tar över hela spelmansstämman.






Det här är vår matsäck. Vin, vindruvor, salta kex, paprika, melon halvor och brie ost. MUMS !



Jag knäppte tydligen bara ett kort på I-8 och hennes familj och ingen är närvarande, inte då i allafall. Hur bra fotograf är jag då ???? Vinet måste ha gjort sitt tror jag, eftersom jag inte kom i håg att ta ett bättre kort. Nåja vad är väl en bal på slottet som askungen säger.




På andra sidan filten finns mer av trevliga människor, som också de har med sig picknick filt och gott i korgen. Är det en tradition så är det.




Min mans faster.



Tänk ! Det var väl det jag visste att hon var en trollpacka ;-) När Hårgalåten spelas så trillade svansen ut, hi hi.
Dalarna.



Torbjörn (han i bild till vänster) var fisketävligens ordförande. Inte hjälpte de oss två stackarare ifrån Hälsingland för det :-) med någon stor vinst.... Min lilla stackars aborre vägde enbart 30 gr. Jag hade lust att proppa den full med sten så har det varit Sågmyras minsta och tyngsta fisk de fått upp, men fegade ur.
Fick en vinst i form av ett paraply som jag valde ifrån vinstbordet.


Min man på fisketävlingen. Tycker nästan det ser ut som om han lagt metspöet på bryggan. Inte undra på att han hade samma mask på i 2 timmar och den levde också när fisketävligen var över.



På fredagskvällen var vi ner hit och tog oss ett kvällsdopp ifrån bryggan. Tog och tog är väl ett snällt ord. Jag blev i knuffad ifrån bryggan så det vara bara så snällt att bada. Sedan den kvällen kom ett hejdundrande åskväder rakt över oss och höll på i flera timmar. Vi satt ute på deras inglasade veranda och beskådade ovädret.

1 kommentar:

Skrållan sa...

Hmmm det är till att ha det bra;-)
Hoppas ni hade bättre fiskelycka när ni la nät.