torsdag, juli 16, 2009

Utflykt

Efter att ha kokat och druckit morgonkaffet i lördags, så började vi rensa lite ogräs i rabatterna och gallra ibland grönsakerna. Kom på att det var trist så vi beslutade oss för att göra en utflykt med bilen. En loppis sväng Yippieee !

Först åkte vi ner mot Kilafors för att spana in rockweekend festivalen eller rättare sagt området. Vilken syn och vad skitiga alla var, samt gatorna hade fått en liten lortstig mot butikerna. Men jag förstår att det såg ut som det gjorde efter idogt regnande ett tag nu. Det var folk precis överallt och vilket uppsving affärerna måste ha gjort. Jag skulle nästan vilja vara där bara för att fota / dokumentera med kameran hur det såg ut och hur de såg ut som var på festivalen, det var en syn för gudarna ;-) Musiken kan jag vara utan för den hördes brölande hem till oss som bor 8 km därifrån.

Jo tillbaka till vår utflykt. Började med att vi åkte till Mias Loppis i Söderhamn, tyvärr blev det inget fynd där för mig, åkte vidare till logen i Kinsta och inte här hittade jag något fynd heller. Hm.. Min man fyndade där och då tyckte jag att det kändes orättvist att inte hitta något. Skam den som ger sig. Nästa stopp var bara 1 km därifrån så vi avverkade bod 1 & 2 där, hittade inget och jag kände att jag måste ha någonting... Men, så var vi in i tältet hon hade och jag hittade en gammal vacker flaska i ett ställ, etikett ifrån Söderhamns bryggeri klass 1 juldricka. Och när jag väl kommit igång med att fynda så hittade jag två snygga och höga lampfötter i trä (märkt Ikea) som jag tänkte att jag ska måla vita och köpa en snygg lampskärm till.

Färden fortsatte mot Glössbo, här fyndade jag det som jag länge varit på jakt efter, ett pottskåp. Glad och nöjd åkte vi hem. Jag åkte och jobbade mitt sista pass innan semestern och maken påbörjade att luta av pottskåpet.
Jag är hel nöjd som fått med honom på en loppisrunda, då han ignorera alla loppis skyltar efter vägarna och säger att det inte går att stanna eller så kontrar han med att han inte såg skylten. Nåja, är det snygga fälgar på en bil eller en orm på vägen sådan ser han minsann.

Inga kommentarer: