fredag, oktober 15, 2010

fortfarande sjuk

Jag ligger fortfarande till sängs med hög feber och diffus konstig smärta runt mellangärdet som strålar ut på höger sida. Konstigt. Men vi kvinnor har konstiga och diffusa symtomer, det har vi läst om i skolan och det stämmer bra in på mig tydligen.

Sänkan var lika igår när jag var till läkaren igen, så bort med Kåvepenin och har i stället fått ett bredspectrat penicillin som heter ciprofloxacin
  • infektioner i urinblåsan och njurarna
  • infektioner i andningsvägarna tex. lunginflammation
  • inflammationer i tunntarm och magen
  • infektion i hud och mjukdelar
  • infektioner i skelett
  • blodförgiftning
  • infektioner i buken
  • infektioner hos personer med nedatt immunförsvar

Nu får man inte äta några som helst mejeriprodukter på 2 till 4 timmar före eller efter man intar pencillinet för annars har det ingen effekt.

Jag hoppas, hoppas nu att det kan vända och att jag slipper febern, så att man får känna sig frisk.

Tråkigt inlägg men livet ifrån sängen är rätt så tråkigt. Händer inget spännande. Tänk om man orkat läsa, så hade det varit bra, jag slötittar DVD och sover mest hela tiden.

4 kommentarer:

Emilie sa...

Stackars dig som inte är frisk än :( Men om du fått dunder pencillin så vänder det nog snart =D

krickelin sa...

nämenusch! Hur det blev!
Syster får köpa något fint åt dig i Turkiet!! Jag sticker nu. Kommer hem onsdag kväll! =)

Farida sa...

hualigen! Hoppas på mår bättre snart!

Anonym sa...

Krya på dig vännen!!
Kramar
Skrållan