måndag, oktober 11, 2010

Inlägg fr sjuksängen

Näe jag tror jag blir tokig!! Jag brukar ju aldrig vara sjuk men nu mår jag skrutt alltså.



Började på fredags kvällen med feber, somnade vid 22 tiden och under natten fick maken springa med vatten och alvedon. Kände mig sådär när syrran kom och vi skulle ut och shoppa lite. Jag gick mest runt och bar på korgen och orkade inte titta på något. Jackan och sjalen åkte av och på ett antal gånger efter att febern behagade att komma tillbaka. SUCK.



Syrran åkte hem ifrån oss på eftermiddagen och vi skulle äta. Mat tilltalar mig inte, har absolut ingen aptit. Synd att det inte gäller när man är frisk. Somnade när hon åkt och sov tills dagen efter på eftermiddagen, bara vaknat med lite påfyllning av alvedon och mera vatten. Följde med maken och skjutsade dottern till tåget och hyrde en film Bounty Hunter med Jennifer Aniston. Jag sov mestadels så jag skulle nog vela se den igen, verkade rolig.



Eftersom jag har legat så mycket så är ryggen helt paj och jag tar utav makens smärtstillande för att kunna ligga ner. Det här är inte kul.

Idag ringde jag och åkte till hälsocentralen och febern var uppe i 40 igen, jag såg ut som ett moget plommen i ansiktet av febern, kroppen är också rödflammig av febern. Lunginflammation hade jag dragit på mig. Inte kul. Nu ska jag äta penicillin i 10 dagar, hoppas, hoppas att det nu hjälper så att man inte ska dras med detta länge för det gör ont och är obehagligt.



Sonen får assistera sin sjuka mor när maken jobbar. När maken är hemma så blir det väl lite svårt att få lugn och ro för att ligga. Det ska helst snurra på som vanligt med tvätt, matlagning, ut med hunden. Tänk när en riktig karl är sjuk de ni !! Då får vi kvinnor minsann höra jämmer och elände.




4 kommentarer:

Farida sa...

Krya på dig! Har själv avverkat en penicillinkur nyss. Veckan innan mig gjorde Jens det. Vi hade lite lindrigare åkommor dock. Säg till storebror att han kan tvätta själv! Du ska VILA! Kram

Team Åsbacka sa...

Men krya på sig, damen!!

Cathrine sa...

Nu tar du det lungt och krya på dig!

krickelin sa...

huaenemäj! Du får krya på dig snabbt! Kan meddela att Bounty Hunter var helt URKASS!!! Vi knäppte av den filmen innan halva ens! Skitfilm!!! Så du har inte missat något! =)
Tur att vi hann fylla på med Gilmore Girls åt dig iaf! =D